brittensvardag.blogg.se

Livet kan vara enkelt om man vill

Publicerad 2014-12-30 10:13:29 i Allmänt,

Enkla saker gör mig lycklig varje dag.
Tänk att få vakna, känna och uppleva.
Ett vänligt ord. En kram. Hur svårt kan det vara?
Goda och ärliga vänner, små enkla vardagliga ting. Då är livet som bäst.
Stunder av ro, som nu eller kanske lite festligare tillsammans med någon eller några.
 
Vänner som aldrig sviker dig är djuren, så var rädd om dem.
Köp inge smällare eller raketer det blir nytt år ändå och så pass civiliserade är vi väl så att vi inte tror på djävulen och hans anhang, häxorna, trollen och alla de andra som man förr trodde ville en ont.
 
Nej, unna dig själv något gott istället. Inte nödvändigtvis mat och dryck utan kanske en bok eller en upplevelse tillsammans med någon du tycker om.
 
Vill du inte det så gör det mest tillfredsställande som finns. GE! Ge till någon som har det sämre än du. Någon som inte har tak över huvudet eller lite mat till sig själv eller sina barn.
 
Fick du dåligt samvete nu? Förlåt! Det var inte meningen.
 
Men fick jag köpt garn igår? Nä-ä! Blir det idag? Vem vet? En sak vet jag dock med säkerhet. Termometern visar på plusgrader, det är dimmigt och svinhalt utanför dörren. Nej, jag ramlade INTE för jag tar det alltid försiktigt då jag är rädd om mitt krånglande knä.
 
Har vi tur sticker kvicksilvret ytterligare och snön försvinner helt. Så här vackert var det i går morse.
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Susanne Skattberg

Publicerad 2014-12-30 17:50:38

Då har jag hittat till din blogg:)
Min målsättning för 2015 är att börja baka dina brödrecept:)

Svar: Då kan du börja idag för just nu bakar jag rågsiktslimpor. Ha ha
Britt Hellman

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela