brittensvardag.blogg.se

29 december

Publicerad 2015-12-29 07:45:00 i Allmänt, Katterna,

 
År 1891 hände något den här dagen som jag tycker är viktigt. Då tog Thomas Edison patent på radion. Ja att just han tog patent var väl inte så viktigt men att någon konstruerade denna fantastiska mackapär tycker jag är värt att uppmärksamma. För knäppa på radion är det första jag gör bara jag fått tvättat mig och satt på mig lite kläder.
 
Idag är det kyligt men jag måste ge mig ut i alla fall. Har ett par ärenden att uträtta och så behöver vi ha hem mjölk och potatis. Det är .............
 
Mjaur, Krrrr;Prrrr
 
Nu får det vara nog! Varenda morgon när vi ätit frukost försöker jag att krypa upp i mattes famn men hon bara sitter där och skriver och skriver. Hon kan väl skriva någon annan gång på dagen när inte jag vill ligga hos henne. Mella två och fyra t ex för då brukar jag och brorsan, Tusse, ligga på varsin puff för att vila middag. Har vi tur har husse tänt i kaminen och då är det superhärligt att ligga där. Men nu på morgonen då är det bäst att ligga i mattes famn. Ja, när hon sitter och tittar på den där tavlan med rörliga bilder är det också mysigt att ta plats i mattes famn. Men det händer inte så ofta. Mest stökar hon runt i köket eller så sitter hon och läser och då är det ingen idé att ligga där för då har hon inte tid att klappa  och kela med mig.
 
Nu är nog den där julen över också för vi har inte fått någon skinka på länge. Ingen leverpastej heller. Inte jag i alla fall. Missan sa igår att hon fått men det tror jag inte på för husse brukar inte vara orättvis.
 
Nej nu tror jag att det är dags att vila frukost så nu får det vara bra för idag.
 
Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela