brittensvardag.blogg.se

Man tänker så bra vid ett köksbord

Publicerad 2015-02-28 07:55:22 i Allmänt,

Satt här som vanligt och funderade över livets trivaliteter. Tittade på mina fina gula tulpaner och på alla fåglar som besöker oss för att äta. Då kommer nyheterna på radion och aldrig att det är några goda nyheter precis, möjligen några som inger ett visst hopp och då tänkte jag på ett litet klokt budkap eller vad man skall kalla det. Jag delar det i alla fall med er. "Varje minut i vrede eller ledsamhet är en förlorad minut av glädje och lycka".  
 
 
Den här sorten lär heta Yokohama.
 
Som vanligt är jag igång och bakar också. Just nu står en surdegslimpa på jäsning och jag funderar som bäst på om jag skulle ta och koka en slät och fin vaniljkräm och göra ett par Petit Choux till eftermiddagskaffet. Då blir vaniljkrämen bra att grunda med. På det kan man sedan lägga lite skivad och aprikosglacerad banan för att få lite sötma i bakverket och sedan toppa med lite hallongrädde eller grädde med hallon. En liten men viktig skillnad. Eller skall jag göra semlor? Jag kanske skall göra båda? Nej, det får bli Petit Choux för jag tycker inte om semlor.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela