brittensvardag.blogg.se

Melodikryss 9 2015

Publicerad 2015-02-28 11:26:00 i Melodikryss,

Ja så var det dags igen. Veckans Melodikryss får man inte missa. En musikalisk lek för hela familjen är programmets undertext men jag föredrar att sitta här själv. Ett litet snack med mamma via telefonen blir det som vanligt ifall någon av oss har kört fast. Själv hoppas jag på lite större utmaningar idag och vi började på,
 
L2 Här fick vi höra Svante Thuresson. Det var länge sedan.
V7 Ja, det här skulle nästan kunna vara min melodi som bakar så mycket Bullfest hela dan.
L5 Mats Wilander har ju inte bara tennis på sin lyra utan även musik
V1 Musikstycket Sverige har ju komponerats av Wilhelm Stenhammar
L6 Rihanna gladde oss med four five seconds tillsammans med Paul McCartney o Kanye West
L3 + L4 Här fick vi höra Tommy Nilssons fina Amelia i instrumental version
 
V8 Anna Ternheim sjöng Wlking Aimlessly
V11 Varför får inte kråkorna se oss elda
V10 Nelly Fortado sjöng för oss 
V9 Här befann vi ju oss i skolan om man kunde den svenska texten
V13 Här hörde vi Lily Berglund sjunga om Rosen och vinden
V12 Don Johnson från Miami Vice sjöng för ovanlighetens skull
 
Sådär ja. Nu har jag fått ihop krysset i alla fall så nu hoppas jag att det är rätt.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela