brittensvardag.blogg.se

Tänk vilken tur jag har

Publicerad 2015-07-29 08:18:52 i Allmänt,

 
 
 
Här sitter jag nu ännu en morgon vid datorn med min blå mugg till hälften fylld med gott te. Det är ovanligt mörkt, himlen är jämngrå och så öppnar sig då himlens alla portar på en gång och regnet fullkomligt vräker ner. Å så sitter jag här, just precis här. Jag har det varmt och skönt, jag är torr trots regnet, mätt och belåten, förhållandevis frisk och kry, ja det är i alla fall inget som gör att jag känner mig sjuk, inte ens lite grann även om jag bara behöver erkänna det för mig själv. Nej, jag mår faktiskt riktigt bra där jag sitter.
 
Jag har inga bekymmer med ekonomin även om jag önskar att inkomsterna vore större men pengar är inte allt även om de är bra att ha. Jag har en underbar familj även om naturliga skeenden gjort att den numer är förhållandevis liten men man kan ju alltid hoppas på att dottern så småningom ökar på antalet familjemedlemmar med en eller ett par stycken. Men först hoppas jag att hon får slutföra sin utbildning. Var sak har sin tid.
 
En sak saknar jag dock, ja det är inget nödvändigt men väldigt, väldigt trevligt. Jag skulle vilja åka tillbaka till Mallorca. Men absolut inte just nu. Vid kontakt för en timma sedan visade termometern på 29 grader Celsius. I går mitt på dagen hade de 43 grader och uteserveringarna har inga bord utanför om inte sittplatserna kan skuggas med parasoller, baldakiner eller markiser. Man tar ansvar för sina gäster som inte har vett på att ta ansvar för sig själva. Hotellpersonalen uppmanar sina gäster att bära tunna heltäckande plagg och huvudbonad om de går ut. Barnen förses med en liten vattenflaska om inte föräldrarna tänkt på det och glass delas frikostigt ut till gästerna. Kanske beror det på att frysarna inte orkar hålla kylan ordentligt, vad vet jag om skälet.
 
Nej som sagt, jag har tur som får sitta här i mitt torra, behagligt varma kök och titta ut på en grönskande värld som tvättas ren av ännu en regnskur. Jag har inte riktigt planerat färdigt vad jag skall göra idag, vad vi skall ha till middag eller om jag skall baka eller inte. För bakade matbröd gjorde jag ju igår. Så här såg det skållade rågbrödet ut när de blev färdiga förresten.  Ibland skall man ha tur!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela