brittensvardag.blogg.se

Måndag igen

Publicerad 2015-03-30 08:00:28 i Allmänt,

Ja en vecka går fort men en helg går fortare. Så vad gör man nu när det är måndag igen? Jo det är dags att baka lite igen. Idag får det bli snoddas tror jag, det kan bli gott till sillen på påskafton. Kanske att jag skulle ta och baka lite tekakor också men vi får se. Inte vet jag vad vi skall ha till middag heller. Fantasibarometern står på noll idag. Men jag vet vad som drar, en bok såklart.
 
Utanför mitt fönster ser jag fyra av "mina" sju ekorrar, några domherrar, talgoxe, blåmes, hämpling, rödhake och minst 30 bofinkar om inte 50. Ni tror mig kanske inte men det är så många som sitter på backen nedanför fågelmatstationen så det nästan ser ut som om marken lever, den böljar fram och tillbaka. Det ser nästan lite otäckt ut.
 
Nu är det hög tid att blåsa ut mitt lilla ljus och släcka belysningen över diskbänken, det är är också dags att sätta bröddegen om jag skall bli färdig innan det är dags att fixa lunch.
 
Var rädda om er och varandra.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela