brittensvardag.blogg.se

Nu är det lördag igen och melodikryss 44 2015

Publicerad 2015-10-31 10:54:00 i Allmänt, Melodikryss,

 
Tänk vad tiden går. Den tenderar att flyta fram fortare ju äldre man blir och ibland hinner man fylla dagen också, med saker man minns. I går besiktigade vi Subarun med blankt papper. Det minns man ända fram till nästa gång. Men att jag bakade och lagade middag eller läste fyra kapitel i boken jag håller på med eller stickade färdigt en raggsocka det är inget vare sig jag eller ni minns om en vecka. Sådant är livet, En hel massa måste-saker som flyter i vartannat i minnesbanken. Men besök på kyrkogården i allhelgonatid och bilbesiktningen det minns man.
 
Idag har jag bara en massa frågetecken på min agenda. Tja det är frågor som vad skall vi ha till middag? Skall jag baka något? Vad skall jag baka? Skall jag ta mig i kragen och gå ut och ta in dahliorna eller skall jag sjunka ner i min fåtölj och fortsätta läsa eller skall jag sticka den andra sockan så paret blir komplett? Ja, jag behöver inte vara sysslolös om jag inte vill, det är ett som är säkert. Men först skall jag lösa Melodikrysset. Det är ett absolut måste.
 
Så vi drar igång och startar på
 
L11 Hundar, ungar och hembrygt äppelvin ger oss ungar till den första kryssadressen.
V16 Melodin handlar ju om björkar så då skriver vi väl det.
L13 Kanske inte sådant vi är så vana att höra Per Gessle sjunga men nu gjorde han det i alla fall.
V12 Jag trivs bäst i öppna landskap. Ja så heter visan av Ulf Lundell
L1+L5 Ja så fick vi höra Molly Sandén idag också i Phoenix
V3 Frösöblomster av Pettersson-Berger. Säga vad man vill men det är blandning på musiken.
L2 Väderstreckat kan ju inte bli något annat än öster så då skriver vi det.
 
Nu är det nyheter.
 
V8 Lee Hazelwood här med Elisabeth Andreassen. Den här versionen tror jag inte att jag mött
L6+V7 Vals på Brännö Brygga och Bagaren i San Remo
V9 Ja har vi haft Molly så får vi väl ha Danny Sausedo också.
V14+V10 Filickor bak i bilen här i en lite poppigare version än vad vi är vana vid. Lite som knattedisco.
L4 Hör vi Malena Ernman blir det ofta Rossini och så även denna gång.
L15 Aj, aj, aj vilken rasande grann spanjor.
 
Klappat och klart in i minsta detalj
 
Genom musiken minns jag också två vänner som gått över regnbågsbron, Lars och Thomas. Tack för att jag fick lära känna er.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela