brittensvardag.blogg.se

Det kyler av

Publicerad 2016-08-30 07:13:57 i Allmänt,

 
Det är tidigt, klockan är inte mer än strax efter sex. Kissemissarna har fått frukost och kryper tillbaka på sina sovplatser för att vila frukost. Dottern kommer upp ur sängens varma mysighet och placerar en djup tallrik och en gaffel på bordet varefter hon säger att hon går in och mojjar sig en stund. Från sjön stiger en tät dimma, ett tecken på att den kyls av. Jag hajar till, björken har blivit alldeles gul över bara en natt. Jaså, nej, jaha! Det var solen med sitt gyllene sken som lurade mina ögon. Phu, det var väl tur för tiden går så otroligt fort ändå och tids nog kan vi konstatera att jo, det har nog blivit höst i alla fall men i natt gick termometern inte under tio grader så än är det sommar.
 
Idag kommer Antikrundan till Göteborg. Jag hade önskat gå dit med ett och annat men dels har jag nog inget som är tillräckligt gammalt och sedan har jag lite andra saker att göra i stan så det blir inget med det. Men kul hade det varit. Men först skall dottern köras till tåget i Rävlanda för idag är det hennes första dag på sista läsåret på högskolan i Borås. I alla fall för den här kusen. Hon påstår att hon skall jobba ett år och sedan läsa igen men vi får se hur det blir med den saken. Det hinner hända mycket på ett år och nu gäller det ju två år så då är det inte mycket som blir som man tänkt.
 
Jag måste iväg nu så tyvärr blir det inte mer idag. Men ni får ha det så bra i alla fall.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela