brittensvardag.blogg.se

Melodikryss 52 2016

Publicerad 2016-12-31 10:55:12 i Allmänt,

 
Så var det då dags för årets sista melodikryss. Det är väl inte mycket mer att orda om utan vi sparkar väl igång. Vi börjar på
 
L3 Den här gossen gick väl inte att ta fel på? Nordman eller Håkan Hemlin som han heter.
V11 Åsa Waldau var det vi hörde.
L2 Då tar vi tagelskjortan på eller vi skriver väl munkkåpor.
L8+V1+L14 Wake up Little Susie med Paul Simon och Art Garfunkel
L1 Musik ur Jesus Christ Superstar men här på finska.
V9 Visst vill han bli och vara Rik. Musik ur Spelman på taket var det i alla fall. Tänk att ha hela fickan full av guld.
 
Som vanligt fick vi lokala nyheter och väder på halvslaget men sedan fortsatte vi på
 
V6 Punkrock kallas det men jag skulle hellre kalla det stökmusik fast just den här är ok om än störig bakgrund. Ebba Grön var det i alla fall
L7 Opera, Eldiga toner ur Carmen fick vi höra i alla fall. Toreador! iOlé!
V4+V10 Sven-Bertil Taube sjöng Miriam Bryants låt Serendipity.
L5 Jag är ute jag när gumman min är inne ♪♪♪♫♪
V12+V16+V13 Musik ur Top Hat och sjöng gjorde Ella Fitzgerald
V15 Rara, söta, Anna i Lennart Palms version av Ronny och Ragges melodi.
 
Jag fick just en lång dialog mig till livs av dottern. Ett gott skratt kanske inte förlänger livet men väl munnen och det är ju inte heller fel. FÅRRRRRD skall man ha och det har vi ju en i alla fall.. Ha ha!
 
Gott Nytt År på er!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela