brittensvardag.blogg.se

Melodikryss 8 2016

Publicerad 2016-02-27 11:19:02 i Allmänt,

 
Redan lördag igen och då var det dags för ett nytt melodikryss. Eftersom temuggen är laddad. krysset framtaget på datorn och radion påslagen så börjar vi väl på,
 
V1 Havet är djupt handlar ju om en liten sjöjungfru.
L3 Jag gick mig ut en afton....
L2 Jag önskar att det alltid vore sommar, så sjöng hon Eleanor Bodel.
V10 Anton Karas, Harry Lime's Theme gjorde filmen Den tredje mannen så minnesvärd tycker jag. Huvudscenen om man säger så utspelades i en av Wiens parker som heter Pratern
L9 Barbro "Lill-Babs" Svenssons "Tuff brud i lyxförpackning" rappades av Petter i Så mycket bättre.
V11+V12 Visst är det Evert Taube som skrivit "Rosa på bal".
 
Å så lite nyheter på halvslaget
 
V7+L8 Sjöng gjorde ju Sanna Nielsen, det hörde väl alla? 2011 var året
V15+L5 Rockklassiker, VERKLIGEN! "Born in the USA" En pampig rockballad av Bruce Springsteen.
V6 Kompet kommer ju från Orsa spelmän när Kalle Moreaus sjunger "Underbart"
L1+L13 Still loving you framfördes ju av Scorpions och landsbeteckningen blir då DE.
L4 TV-serier! Det tycker jag är lurigt men det här var i alla fall Goda Grannar
V14 Oops I'm in love again var ju Britany Spears hit, här med Max Rabe.
 
Phu, sådär då var det klart att skickas in för att vinna ännu en brödkorg eller ett badlakan. Ha ha.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela