brittensvardag.blogg.se

Melodikryss 4 2016

Publicerad 2016-01-30 10:54:00 i Allmänt,

 
Så var det lördag igen och dags för ett nytt melodikryss. Vi sparkar väl igång direkt och börjar på
 
V1 Afro-Dite sjöng sitt bidrag från Melodifestivalen 2002. "Never let it go".
L1 Tulpaner från Amsterdam gav oss rätt geografiska plats.
L7+V10 Visst minns vi Mistrals Dotter med Stacy Keach och Stefani Powers.
L12 Med dubbla vinklar hör vi Lennart Palm tolka Orup och vi får höra "Regn hos mig"
V15 Jejja Sundström, det var länge sedan men texten till denna lilla visa har Nils Ferlin skrivit
V5 En av mina favoritmelodier minsann. Supertramp med "It's raining again"
 
Så var det dags för lite nyheter igen men där var det som vanligt mest sorg och elände.
 
L2 Kort och kärnfullt. Signaturen till Rapport
V8 Storfilmen kanske gav någon huvudbry men det var ju musik ur Exodus.
L6 Lite ovanligt är det att höra Susanne Reuter läsa saga men här fick vi höra ett exempel-
L11 Så fick vi oss lite Ted Gärdestad till livs i en melodi som jag knappt tror mig ha hört förut.
V14 Till och med jag kände igen signatujren till Mord och inga visor.
V9+V13+L4 Monica Bring spelade "The lady is a tramp" för oss på sin vita saxofon
L9+L3 Tredje och femte ordet söks och vi skriver DET och INTE för du ska inte tro det blir sommar.
 
Sådär då återstår bara att skicka in och se om man har turen den här veckan att bli dragen bland de cirka 100.000 svaren som varje vecka kommer in.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela