brittensvardag.blogg.se

Redan onsdag

Publicerad 2016-06-29 08:58:59 i Allmänt, Politik, sport,

 
Jag förstår inte vart dagarna tar vägen. Tiden går så fort. Men den sägs göra det när man är lycklig. Så jag måtte vara jättelycklig. Men så omger jag mig med människor som jag gillar och som gillar mig och då brukar det bli bra.
 
För dig som undrar, jodå, det blev ett Ullaredsbesök men vi var nog lite för tidigt ute för jösses vad mycket folk. Vi fick tag i det vi skulle ha, en gofika med både macka och kaka, samt en hamburgare på Frölichs i Skene också. Har du aldrig varit där kan jag verkligen rekommendera ett besök om du vill ha en god hamburgare. MUMS!
 
Sverige har åkt ur EM i fotboll men tagit en plats i säkerhetsrådet hos FN. En viss moderatledare sade i en telefonintervju angående detta att "Det är viktigt att Sverige ser till att få slut på kriget i Syrien nu under sin tid i Säkerhetsrådet". Håhå jaja! Som om Sverige skulle ha något att säga till om där när bl a USA, Ryssland och Kina sitter med vetorätt. Det är som Strindberg sa "Det är synd om människorna" Tänk att tro att man är så bra och så har man inte fattat ett dugg.
 
Idag skall jag baka lite men jag får vänta en stund så att familjen får sova ut först. Under tiden kan jag ju fundera på vad jag skall baka. Även här tryter fantasin men det ger sig bara jag får börjat. Jag får se vad jag har kvar för mjöl också. Misstänker att det börjar bli lite utplockat. Det ger också en hint om att jag faktiskt skulle behöva åka och handla också men Rom byggdes inte på en dag. så vi får se. Men kotletter blir det till middag i alla fall. Hittade en påse potatis i garderoben som jag glömt. Den har inte stått så länge men när färskpotatisen kommer så tar man den först. Men av den gamla potatisen kan man göra både mos och gratäng så då passar det ju bra med kotlett eller hur?
 
Livet är som ett piano sade någon. Det behövs både svarta och vita tangenter för att skapa musik.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela