brittensvardag.blogg.se

Sista dagen i juni

Publicerad 2016-06-30 13:32:12 i Allmänt, Katterna,

 
Att tiden går fort det har vi redan konstaterat mer än en gång. Men denna gången tror jag att det var rekord. Kan det bero på pengarna? Ja, idag är ju sista dagen att köpa för de gamla 20-, 50- och tusenlapparna så du har väl tömt madrassen? Jag tror inte att jag har något kvar men jag skall ändå ta ett varv till och undersöka saken noga för inte vill jag bara slänga bort mina surt förvärvade slantar. Men vi har ju till sista september eller om det var oktober på oss att växla in de gamla sedlarna på banken om det händelsevis fastnat en tusing i kuddvaret.
 
 
Hejsan!
 
Hur har ni det? Här är bara fint men jag trodde aldrig att matte skulle sätta på den här appamoraten. Först får vi frukost, sedan äter hon själv och mitt i alltihopa så kommer husse uppdravlandes, Joho då! De skulle åka och handla idag. Fast de var väldigt snabbt tillbaka tyckte jag och inte hade de mer än tre kassar med sig hem heller. Å vet ni vad det värsta var? Det fanns ingen mat till oss i kassarna. Fast det fanns visst en påse hårdisar. Sådana som Tusse gillar. Vet ni vad de gör sedan? FIKAR! Å jag som hade bestämt mig för att skriva här idag. Men när de hade fikat färdigt hoppades jag att matte skulle starta den här grejen men inte då! Ne-ej då. Då sätter hon igång att göra müssli och sedan skulle en massa burkar fyllas på. Efter det var det visst dags att fylla på den blå muggen och så fick vi lite godis så den väntetiden är förlåten. Men sedan börjar hon sopa här i köket för hon påstod att vi var små grisar som skvätte ut mat och hårdisar på golvet när vi åt. Skulle något händelsevis hamna på golvet när jag äter så äter jag upp det också. Så det så!
 
Jag vet inte säkert om någon av de andra har berättat att vi fått ny mat. Jodå, så är det. Snygga blå påsar med en rätt så gullig svartvit kattpojke på. Hur jag vet att det är en kille? Jag är väl tjej vet jag! Den där maten var i alla fall god som omväxling men man tröttnar ju så småningom. Husse säger att då får vi börja från början igen men jag vill inte ha blötlagda hårdisar för det var vad vi fick på det där stället där vi föddes. Men vad maten smakade som vi fick när vi kom hit det minns jag faktiskt inte bara att kartongen var väldigt grön. Nästan som gräset ute. Sedan fick vi något i vita påsar som skulle vara så bra och nyttigt, något matte och husse köpte hos veterinären men det ville vi inte ha så då matvägrade vi i nästan två dagar. Sedan fick vi sådan mat i de rosa/lila påsarna och den var ganska okej tills vi tröttnade på den. Då suckade matte och husse men de kom i alla fall hem med de gula påsarna men nu har vi ätit dem rätt länge, hela våren faktiskt så nu var det dags att byta. Så nu får vi de blå påsarna. Ganska juste käk faktiskt. Men det är klart, godast är de där små burkarna som heter Gourmet Gold, det är fina grejor det! Men den där maten är dyr säger husse så den får vi bara när det är lite extra som födelsedagar och sådant. Kort sagt, när människorna äter specialmat då får vi också det. Hoppas att någon fyller år snart för då får vi tårta! Tårta är jättegott. Speciellt om det är mycket grädde på.
 
Nej nu är jag lite trött så nu skall jag ta och krypa upp i mattes säng och sova ett par timmar tror jag. I husses säng kan jag inte ligga för där ligger husse själv om det är så att du undrar.
 
Ha det gott så länge så hörs vi kanske snart igen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela