brittensvardag.blogg.se

Brrrr

Publicerad 2016-11-29 08:05:00 i Allmänt,

 
Tänk att få vakna, tidigt en morgon, fåglarna kvittrar och ett par solstrålar kittlar dina tår, vilken dröm! Vilken lycka! Nu är det för all del inte så dumt att vakna fast det är nattsvart på utsidan, de små fåglarna fortfarande sitter tätt tryckta intill varandra för att hålla värmen och den smått utkylda luften i sovrummet ger en första hint om att det är kallt på utsidan, dit du måste bege dig om en timma eller så. Grejen är liksom just det här att få vakna, att kunna känna, se, uppleva saker, ja leva det som är livet. Jag tycker att det är fantastiskt. Tänk bara på det maskineri som är du. Det mesta fixar sig själv men lite kan du styra och påverka. Sedan har vi hemmet, tänk vad många människor som har medverkat till att du kan bo där du bor. När du går utanför dörren möts du av en hel värld som är till för bara dig, och dig, och dig.
 
Har du möjlighet att läsa detta har du det förmodligen ganska bra. Visst, det kan vara ont någonstans, det kan ömma, värka, smärta men det kan också vara en sådandär bra dag när det inte gör ont. Tycker ni att jag låter positiv i överkant? Jag beklagar, men det är sådan jag är. Fast om jag nu skall gnälla lite så kan jag lika gärna gnälla mycket, DET ÄR KALLT! Förbaskat kallt! Jag avskyr att frysa, att behöva ta på mig strumpor, raggsockar och tofflor, att ta på mig t-shirt, tröja och en kofta över det bara för att det är kallt. Man sover gott när det inte är för varmt men man fryser i hela kroppen om man blir kall uppe i nacken, mellan skulderbladen. Det är jag nu där jag sitter med ryggen ut åt en yttervägg utan värmekälla. Jag får nog gå och hämta den där koftan nu i alla fall.
 
Sådär ja! Nu känns det bättre. Vad för då dagen med sig? Tja, jag vet inte så noga men först och främst skall vi se till att dottern kommer bort till Rävlanda så att hon kan ta tåget till Borås. Där väntar arbetet med att bygga upp kandidatuppsatsen men också en "anställningsintervju" för att få möjlighet till praktikplats sista terminen som skall bestå av praktiska tillämpningar av det de läst in de senaste fem terminerna. Det där sköter maken om just nu medan jag sitter här och skriver. När han är hemma igen om cirka fyrtio minuter så tar vi nog en liten fika för att sedan bege oss mot Mölnlycke. Där skall fyra böcker lämnas åter på biblioteket och sedan skall vi köpa lite mer solrosfrö och jordnötter till fåglarna ute. På väg hem stannar vi nog till i Landvetter för att köpa mer mjölk och apelsiner. Vad jag skall ha till middag har jag inte en aning om men det är ju tisdag och det brukar betyda fisk så vi får se vad jag hittar på. Men nu skall jag i alla fall avsluta här och försöka göra lite nytta. Ni får ha det så bra och njut av det vackra skådespel som soluppgången bjuder på,
 
             
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela