brittensvardag.blogg.se

Melodikryss 16 2017

Publicerad 2017-04-22 10:50:56 i Allmänt,

 
Tänk vad fort en vecka går. Nu är det redan lördag igen och jag såg att Tusse varit inne och skrivit idag medan jag bakade.
 
Inte vann vi något den här veckan heller men skärbrädor har jag och badlakan också så det går ingen nöd på mig även om det hade varit roliga prylar att stoltsera med.
 
Men förra veckan är historia nu så nu tar vi nya tag och kör igång veckans kryss. Vi börjar på
 
L9 Här sjöng DOLLY Parton egen text och musik med sin karakteristiska röst.
V6+V12  ENGELSKA FLOTTAN har siktats vid Vinga, o'boy, o'boy. Både Kålle å Ada, Beda och Osborn var med.
L13 TA mig till havet och gör mig till Kung. Peter Lundblads finstämda sång, här instrumentalt.
V10+L3+L10 Hans förnamn, Hans efternamn och hennes förnamn. Det blir LASSE HOLM och LOTTA Pedersen, Engberg, Ehlersson eller vad hon nu kallar sig.
V7 Här gick jag bet men fick hjälp av en vän och vi skriver in NIBELUNGEN.
L5 Programmet heter På MINUTEN. Har ni aldrig hört så lyssna en gång. Riktigt underhållande faktiskt.
 
Så var det dags för lokala nyheter och väder på halvslaget, precis som vanligt och vi ges tid att hämta ny fika eller vad vi nu har behov av.
 
L2+L1 Så blev det då lite Melodifestival. Här ett bidrag med ROBIN BENGTSSON
V8 Visst kände vi igen melodin så vi vet att den handlar om en TAND och den var lös.
V14 I den här Bondfilmen är så klart Dr NO huvudskurken. Men, vad jag blev sugen på mango.
V11 Musik som används i en TV-serie, men vilken? Jo jag tror minsann att det är i mycket bättre. Just den här blev väl ingen favorit men många covers där är nästan mer folkliga och bättre än originalet även om det också varit bra.
V4 Taube-musik. Här fick vi höra Sången OM briggen Blue Bird.
V1 Här avslutar vi med Lasse BERGHAGEN. Visst får man sommarkänslor?
 
Ha nu en riktigt go lördag så ses vi om inte annat nästa lördag igen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela