brittensvardag.blogg.se

När kommer sommaren?

Publicerad 2017-04-23 08:56:48 i Allmänt,

 
Det är inte utan att man börjar längta nu. Men det har i och för sig hänt förr att jag använt vinterjackan långt fram i maj så det är inget att förvånas över. Men vad jag kan minnas så har vi haft några veckor med fantastisk värme och sol så tidigt som i slutet av mars för ett par år sedan och året före det så kom sommarvärmen redan i mitten av april. Så det är inte utan att man börjar längta efter linne och shorts. Dock inte att förglömma, den där plötsliga värmen brukar få oss att stöna och stånka över värmen, att vi har fel sorts mat hemma och att vi glömt att köpa det eller det nytt, för att vi slängde DET i höstas när vi röjde bort förra sommaren.
 
Igår gjorde i alla fall jag vad jag kunde för att locka fram värmen. Jag bakade och lagade mat för hela pengen. Så lite värme till morgontimmarna borde det ha räckt till men kyliga morgnar brukar betyda en klar dag, så vi hoppas på det.
 
               
 
För idag blir det kalas. Svärmor fyllde 90 år i torsdags och efter en del velande beslöts det att hon skulle uppvaktas på ett välkänt konditori i Sävedalen, alldeles i närheten av där hon bor. Hon orkar inte med så mycket ståhej så det blir bara de tre överlevande barnen med respektive. En gemensam gåva från barnen till mamma och smörgåstårta och kaffe till oss alla. Vi hänger väl i en timma eller så, sedan orkar nog inte svärmor mer.
 
Efter det skall maken och jag åka vägen om en elektronikbutik och köpa en ny klockradio till mig. Inte för att jag brukar behöva någon väckarklocka men förr eller senare kan man ge sig sjutton på att jag försover mig om jag ingen har. Så det är nog bäst att skaffa en i alla fall. Sedan tänkte jag faktiskt skaffa mig en liten, liten radio att ha på jobbet också för ibland hade det varit skönt med lite musik i väntrummet. Då kan en liten liten radio vara bra för den får inte störa någon.
 
På vägen hem sedan, skall vi stanna till i Landvetter och handla och där tänkte jag också köpa något i matväg som vi tar med hem och äter till middag. Något färdiglagat som kines-mat, sushi eller pizza. Jag får se vad mina älsklingar vill ha så får vi rätta in oss i ledet efter ett majoritetsbeslut. Så fungerar det i den här familjen även om jag är nästan säker på att dottern säger sushi, maken säger usch, och så köper vi japanskt till dottern och kinesiskt eller italienskt till oss även om pizzan i Sverige idag knappast alls görs av en italienare utan mer troligt av en turk, arab eller något annat lika exotiskt.
 
Ja det är vardagen en lördag/söndag hos mig.
 
Ha det nu så gott och var rädda om er och varandra så kanske vi ses snart igen. Jättekram!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela