brittensvardag.blogg.se

Dag 11

Publicerad 2017-08-28 07:30:13 i Allmänt,

 
Det är inte klokt vad tiden går. Den bara rusar iväg. Ändå på något vis tycks livet bestå av en evinnerlig längtan. Det börjar med att vi längtar efter mat, kärlek och omsorg. Sedan blir vi stora nog att börja vänta på att bli ett år äldre. Det där är något som hänger i tills man är 25 ungefär men sedan har man uppfyllt åldern för att ha alla rättigheter men också skyldigheter även om vi oftast inte tänker på det till vardags så att säga. Men den där första längtan till att bli äldre har nog en jul eller en födelsedag som hägrar och snart nog kan man börja längta efter att börja skolan, sedan väntar man på jullov och sommarlov, ja ni vet.
 
Tids nog börjar man längta efter en partner och kanske barn, husdjur eller jobb. Allt kommer till alla med vis modifikation. En del väljer bort barn eller får aldrig möjlighet att skaffa några, inte alla vill ha något husdjur och inte alla vill eller kan jobba heller och ett ytterst fåtal behöver inte jobba för sin försörjning utan kan leva gott på den silversked de fick i munnen när de föddes. Låter jag avundsjuk?! Inte ett dugg!
 
Var och en är sin lyckas smed och jag har fått allt materiellt jag kan önska och lite till förresten. Jag har begåvats med en underbar familj men relationer får man arbeta med, de kommer inte av sig själva. Ja jag har fått allt. Det har inte varit gratis utan har kostat tid. Vissa saker kostar pengar och det tar tid att tjäna ihop dem men vilken lycka när man kan förverkliga drömmar med dem. Just drömmar kan vara hur stora som helst och innefatta allt. Det som är roligast att använda pengarna till tycker jag, det är resor. En resa till affären, en resa till mamma eller en resa till bortre Mongoliet, det spelar ingen roll. Resan är alltid rolig, i alla fall när man tittar i backspegel och förutsatt att man kommer fram dit man ska.
 
Men ibland är han där, i sin gröna och lite smutsiga overall, med ett cykelhjul runt halsen som en lagerkrans. Vem talar jag om? Jo, Olyckan såklart. Den vi alla drabbas av då och då men som oftast får oss att växa och som gör oss starkare för varje gång.
 
                            
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela