brittensvardag.blogg.se

Dag 13

Publicerad 2017-08-30 08:04:07 i Allmänt,

 
Någon gång i natt har vi fått en skur men när vet jag inte. Jag vet bara att den inte var tillräckligt stor för att ge en avgörande skillnad när det gäller grundvattnet men, men....
Men visst har denna sommar varit fantastisk. Lagom varm även om kvällarna varit lite onödigt kyliga och det regn som fallit har nästan uteslutande kommit på nätterna eller i direkt anslutning därtill.
Jag måste säga, att jag är nöjd!
 
Nöjd är jag också med gårdagens utflykt. Maken och jag, alldeles ensamma, fick för oss att ta ännu en sväng till Ullared. Det är ju det jag sagt, att ett besök där skapar ett undermedvetet behov. Den här gången var det maken som behövde. Jeans och joggingbyxor. Men som vanligt kan man inte åka dit för bara en speciell sak, behov skapas på vägen. Således fick både mango, kakor och godis följa med hem men också lite tacoprylar- ingredienser och grönsaker. Kan ni förklara för mig varför potatisen på ICA skall kosta 11.90, på Willys 8.90, och på Ullared får man den för 3,90. Det är synd att den inte går att lagra men man kan i alla fall köpa så att man klarar sig en vecka till tio dagar.
 
Vad vi skall hitta på idag har jag inte en aning om men det ger sig säkert.
 
Eftersom så få läser just nu, lägger jag inte ner mer energi på skrivandet idag utan önskar alla en fin dag.
 
                   
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela