brittensvardag.blogg.se

Dag 2

Publicerad 2017-08-15 08:29:25 i Allmänt,

 
Igår firade jag semestern med ett ynka glas vin. En JP Chenet Rosé. Jag hade drucket flera liter vatten före och fortsatte med någon liter efteråt också men lika förbaskat vaknade jag med huvudvärk. Hade jag inte känt igen huvudvärken så hade jag trott att det var baksmälla men.... Ja ja, hur som helst, nu när klockan har passerat sju så är den på väg bort. Jag vet inte om vi dricker för lite alkohol eller om det var en "olycklig kombo" av avkoppling och vin.
 
 
                         Britt Hellmans foto.
 
Jag hade inget sagt om jag sörplat i mig innehållet av flaskan själv men nu var vi tre och hälften är kvar. Hade jag trott på en massa gudar hit och dit så hade man väl kunna tänkt sig att jag drabbats av Bacchus hämnd. Bacchus som var rusets och vinets gud hos de gamla Romarna. Eller kanske Grekernas Dionysos, vars namn sägs kunna härledas till ett gammalt ord för "bullrigt" uppträdande. Men jag lovar, ett litet glas vin fick mig inte att gå bärsärk här uppe i skogen, mitt ute i ingenting. Det som är allting för oss.
 
Idag skall vi åka ut en sväng till Sisjön och köpa snus till gubben. Vi funderar väl också på en transportbur till för den vi har är för liten till tre små pälsklingar. Om vi kommer iväg i skaplig tid kanske vi hinner med en sväng på Jula, Rusta och Ö&B också. Affärer jag inte varit i sedan i oktober eller november någonting. Det skall bli kul i alla fall.
 
Till middag blir det stuvade morötter och stekt falukorv. Skulle jag nu springa på ett eller annat fint blomkålshuvud när jag är ute så är middagen kirrad tills i morgon också. Annars får det bli köttbullar eller pannbiff med lök. Det är gott det också.
 
Nej, nu skall jag fylla på min vackra blå temugg, stänga av den hör trötta appamoraten och sätta mig att vänta på att mina älsklingar och pälsklingar vaknar tillsammans med en god bok.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela