brittensvardag.blogg.se

1:a advent

Publicerad 2017-12-03 10:44:00 i Allmänt,

 
Inget ljus jag har tänt. Men tre limpor står på jäsning och pannan har jag i djupa veck för att klura ut julklappar till maken och dottern. Jag har ett fullständigt hjärnsläpp när det gäller dem men mammas julklapp är klar. Jag förstår inte varför men till henne är det alltid lätt att hitta på något.
 
Som vanligt håller jag på att både sticka och baka. Idag blir det gott rostebröd med lite graham i och sesamfrön ovanpå och en liten lovikkavante till sedan är den beställningen klar.
 
Till middag blir det sjömansbiff på mitt vis och det hoppas jag blir uppskattat.
 
Men för att återgå till bakningen. Jag hade tänkt baka både lussekatter och mandelkubbar men "hemtjänsten" hade inte köpt socker så nu får det stanna vid matbrödet. Jag får väl se till att skriva upp det på inköpslistan så kan jag baka nästa söndag istället. På lördagen hade jag nämligen tänkt att lilla mamma skulle komma hit och då har jag vare sig tid eller ro att skriva blogginlägg, sticka eller baka. Då skall vi bara vara hade jag tänkt. Äta skall vi såklart men där har jag inte bestämt mig ännu. Jag får fundera på saken tror jag.
 
Igår hade jag inte heller tid att skriva men det var för att vi var nere i Stora Saluhallen på Kungstorget och handlade lite gott kött. Jag är inte överförtjust i kött annars men tycker det smakar riktigt bra när jag handlat där. Så igår blev det rimmad oxbringa med potatis, pepparrotssås och brysselkål.
 
Nu skall jag avsluta här och plocka ur mina tre bröd ur ugnen för att sedan sätta mig tillrätta och sticka en timma eller två.
 
 
                  Britt Hellmans foto.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela