brittensvardag.blogg.se

Varför får jag bara skäll?

Publicerad 2017-12-17 08:10:22 i Katterna,

 
Tjena! Hallå!
 
Nu var det evigheter sedan men sedan matte började nya jobbet är det ingen ordning alls. Jaoooo, ordning är det väl men datorn är nästan aldrig på. Skulle matte vara hemma, för det händer på kvällarna och två av tre godisdagar, (godisdagar är sådana dagar när vi får dreamis, en sorts goda, mjuka karameller som smakar pippi. Husse säger att det är kyckling men det tror jag inte på för matte har visat bild på kycklingar och det är små smaskiga gula och fluffiga bollar på två pinnsmala ben.) ja, då sätts kanske datorn på men stängs snabbt av igen. Matte säger att hon gör det på mobilen och det är konstigt för i den pratar hon i ibland. Det vet i sjutton hur det går till för hon kan inte prata i den här apparaten som hon kallar dator i alla fall. Jag har inte sett det falleall,
 
Men det var det där med rubriken. Jag får mycket skäll just nu. Ja inte bara jag, utan Sessan också. Det är så här, människorna sätter fram en hel massa saker som vi inte sett förut, i alla fall minns inte vi det, och då måste de undersökas. Det är små hårda gubbar och en del lite mjuka också. Men det är inte alla som står på golvet, bara de största, och då måste man ju få ner dem dit så de kan undersökas i lugn och ro. Men försöker jag få ner dem själv skriker någon av människorna "Nej, Tusse, jajja!" De har hängt upp några saker på väggarna också, tavlor kallas de visst men de ser inte ut som de tavlor vi brukar ha och som hänger framme jämt. Nej, de här tavlorna är av tyg eller papper och det är konstigt och måste undersökas men då hör man bara "Jajja Tusse! Så får du inte göra. Jajja!"
Sessan är ju tjej och är rätt fascinerad av blommorna som människorna tar in och fram just nu men matte tjoar "Nej Sessan! Jajja! Det kan vara farligt!" Varför sätter de fram sådant som kan vara farligt? Matte säger att de heter novemberkaktus och julkaktus. Men de är så lätta att få av ett par blad eller blommor på och blir lagom stora saker att leka med tycker syrran. Sedan har de rosa och vita bollar som luktar jättestarkt, så dem vill man inte gå för nära men Sessan har precis upptäckt något nytt. Långa höga och gröna pinnar. Matte säger att det är blommor men jag ser minsann inte en enda. De är väldigt goda att tugga på längst däruppe säger Sessan men jag är inte mycket för grönsaker så jag bryr mig inte om att prova.
 
Häromdagen började husse och lill-matte med något nytt. "Slå in kapet" sade de. De tog fram en massa saker, grejer jag aldrig sett förut samt sax, snöre, tejp och en massa papper med de där röda gubbarna på. Sedan börjar de gömma sakerna i pappret men det tycker vi inte att de skall göra så vi försöker krypa ner i paketen, dra av snörena de satt på och lite så där och då hör man "Jajja Tusse! Inte så Sessan och Missan! Jajja!" Det är väl förbaskat konstigt? För annars får vi kartongerna att leka med men nu är det bara Jajjasaker.
Nu är matte påväg till datorn så nu är det bäst jag sticker för annars blir det väl bara, jajja Tusse!
 
                            
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela