brittensvardag.blogg.se

Nu är det Melodikryssdags igen

Publicerad 2017-02-25 10:51:38 i Allmänt,

 
En vecka går fort och till dagens kryss var vi väl alla laddade med en mugg nybryggt kaffe eller te skulle jag tro.
Vi började på
 
V3 Ja jösses! Så börjar Eldeman med en Håkan HELLSTRÖM. Vad skall det bliva av denna dagen? Men lite sångröst visade han i alla fall. Hellström alltså. "Lämna mig inte i det här skicket"
L2 "I natt jag drömde" med en Boliviansk grupp och en förmodligen ganska enkel panflöjt. Så ordet blir DRÖM. Grupo Marca
L5 Musik ur "Miss Saigon" Med Niclas Andersson och MALENA Lazslo.
V7 Lennart Palm i Lerum skall spela för oss och det blir "You can call me AL" En produkt av Paul Simon.
L1+V9+L10 ELECTRIC BANANA BAND sjöng om en kameleont
V8 Titlar. Den som efterfrågades var HERR Fredrik Åkare och söta fröken Cecilia Lind.
 
Så var det halvslag och vi fick lokala nyheter och väder. Därefter fortsatte vi på
 
V6 Kompositören som efterfrågades var Giacomo PUCCINI. En Italienare född i Toscana 1858. 99 år och 15 dagar före min egen födelsedag.
L12 I'm SO Exited . Visst minns vi Ponter Sisters version? 
L3+V13+V11 TV-signatur och det var ju från HOUSE OF CARDS. Här tog jag faktiskt hjälp av Google.
L4 Sven Olof SANDBERG trädde fram och sjöng om en käresta. En älskling från Peru. I original, "Darling Nelly Grey"
V9 Bruna BEN och prickigt sommarskinn avslutade vi med och nu tackar jag för mig. Vi ses nästa lördag igen om inte förr.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela