brittensvardag.blogg.se

Melodikryss 3 2017

Publicerad 2017-01-21 10:51:00 i Allmänt, Melodikryss,

 
Tänk vad en vecka går fort. Nu är det redan dags för ett nytt kryss och vi börjar på
 
L5 Duetter är kul och är de då som här med Magnus Uggla och jag tror Carola så kan man skruva upp ljudet lite extra. I alla fall för Magnus skull.
V7 Linus Wahlgren sjöng om att han ville vara en astronaut. Om jag minns rätt så var det en ung Donny Osmond som gjorde originalet i början på sjuttiotalet.
V1+L1 Orup tog oss med mellan Djursholm och Danvikstull men här fick vi klara oss utan hans stämma..
L4 Loa Falkmans ljuva stämma fick vi lyssna på en stund. Ren njutning.
L3+L11 Stairway to heaven, Led Zeppelins gamla hit kändes trots allt igen, eller hur?
V9 Tammy Waynett tillsammans med Waylon Jennings, kan väl aldrig vara fel.
 
Så var det då dags för lite lokala nyheter och väder på halvslaget som vanligt och jag passar på att fylla min temugg igen eftersom det blev lite skidor från Ulricehamn. Sedan fortsätter vi på
 
V8+L12 Melodier med klös. De här handlade ju om tigrar och lejon.
V6 Gamle Svarten i en nästan oigenkännlig version men visst gnäggar han i alla fall
V2 Naturligtvis handlar musiken om Ungern. Det här var ju musik ut Ungersk Rapsodi om jag inte tar fel
V10 Det här var en melodi som framfördes av Harpo Marx och han var ju som alla vet åtminstone stum.
V13 Carola igen. Den här gången med musik ur den svenska versionen av Sound of Music.
 
Slut för idag och tack för idag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela