brittensvardag.blogg.se

Melodikryss 28 2017

Publicerad 2017-07-15 10:51:40 i Allmänt,

 
En härlig sommarmorgon har vi och nu är det dags för ett nytt kryss. Vi börjar på
 
L1 Härlig filmmusik ur filmen BLACK JACK. En film om ett turnerande dansband och vad som händer då med otrohet, skilsmässor och annat elände men också med goa leende på igenkänningsskalan.
L2 Något som ligger oss på Västkusten nära, gamla NORDSJÖN.
V6+L3 Med ADRESS ROSENHILL kom brevet fram. Den här melodin gnolade ofta min mormor på så det var ingen svårighet med den här kryssmelodin.
L10 Inga problem här heller. Benny Andersson och Björn Ulveaus fina "Du är min MAN". Hela fyra minuter lång är den och jag njuter av varje sekund, sjunger med till familjens förtret. Ha ha!
V12 Det här var ju lätt att gissa även före melodiintrot CAN CAN skriver vi. Sedan tänker vi på Paris, runda lår och svällande barmar.
V7 Hon var ju den välkända KUSIN Vitamin och han var Krakel Spektakel.
V5+V1 Här sjöng ROBIN BENGTSSON sin välkända "I can't go on".
 
Sedan var det dags för lokala nyheter och väder och hos mig blev det strömlöst igen.
 
L4 Sudda sudda bort din sura MIN. Vi har mycket att tacka Gullan Bornemark för mina vänner.
V8 Här hörde vi ANNA Book i "Samba Sambero"
L9 Jon Bon Jovi och Paul ANKA i My way som PA faktiskt skrivit texten till.
V13 Sista ordet i titeln på den här melodin är ju LE för hela titeln är "Sjung och Le"
V11 PINK fick avsluta dagens kryss som inte var så svårt.
 
Nu tackar jag för idag och på återseende nästa lördag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela