brittensvardag.blogg.se

Melodikryss 22 lördagen den 3 juni

Publicerad 2017-06-03 10:55:00 i Allmänt,

 
Det må vara Pingstafton men löser Melodikrysset det gör jag i alla fall. Å idag tror jag att det blir riktigt lätt för nu kommer solen fram också. Jag har laddat med ett par rejäla skivor honungsmelon och en mugg nybryggt te i min gamla men fina blå mugg som ni väl alla känner väl till nu. Vi börjar på
 
V13 DOLLY Parton, (ni vet pansargeneralens hustru, ha ha!) fick starta dagens kryss. Sedan gick vi vidare på
L11 Ett vinkelord, melodin heter Come FLY with me eller något sådant.
V14 Här sjöng MAURO Scocco om Sara. Den kände väl alla igen?
L9 Lennart Palm i Lerum fick spela Per Gessles, "Jag går och FISKAr".
V7+L2+V9 Med EN GNUTTA FLAX sjöng man i den svenska versionen vilket betyder, med en aning tur, ungefär.
V1 Monica Zetterlund föddes och växte upp i HAGFORS det lärde jag mig om inte annat i den fina dokumentären som gick på TV härförleden. Melodin heter Sommarvals tror jag och är komponerad av Toots Thielemans.
 
Så var det då dags för lokala nyheter och väder där man talade om vattenmeloner, blodförgiftning och moln men solchanser. Sedan fortsatte vi på
 
L4 En av de vackraste melodier jag vet, SHE, men jag föredrar en manlig sångare när den engelska texten sjungs.
L1 TV-seriesignaturer är jag inget bra på men den här kände jag igen i alla fall. Det var musik till HOMELAND.
V6+L5 Svårstavat är det men Beatles var det och vi skriver MAURICE CHEVALIER. Om han sjöng om en gul undervattensbåt vet jag inte men det var något med blått hav.
V8+V10 Oboy, oboy, ADA har legat med papiljotter i natt och sedan dansat med Charlie, Bill och Tom alltså TRE av de tusen sailors som siktats vid Vinga..
L3 Musik från OLIVER Twist
V12 Åke Grönberg som Paradis-Oscar och så klart ESKIL Dalenius som Rasmus.
 
Tack för idag, slut för idag. Vi ses om en vecka efter ett nytt kryss om du nu inte läser min blogg de kommande tre dagarna.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela