brittensvardag.blogg.se

Melodikryss 25 2017

Publicerad 2017-06-24 10:54:27 i Allmänt,

Fast det är midsommardag så skall vi väl ha oss ett melodikryss eller vad säger ni. Vi börjar väl som Elderman vill på
 
V1 Vi fick höra LISA EKDAHL i hennes egen "Vem vet"
L2 Vacker klassisk musik. Den här ur baletten SVANSJÖN av Pjotr Tjajkovskij.
V6 Zarah LEANDERs djupa stämma gav oss svaret till den här kryssadressen. Hon sjöng förresten ett stycke som heter "Minnenas fönster"
V9+V13+V10+L3 Den svenska titeln på detta stycke är ju som bekant "DU ÄR DEN ENDE" Här i instrumentalversion på gitarr fast vi är ju vana att höra Lill Lindfors sjunga.
V8 Här fick vi höra LISA Nilsson i en lite annorlunda melodi för att vara från henne men allt är såklart Så Mycket Bättres "fel" Detta var ju en produkt av en annan artist, Miriam Bryant.
L5 Det här var barndomsminnen av stora mått. HUMLE och DUMLE, de som bodde i kapten Bäckdals skafferi.
 
Sedan var det som vanligt dags för lokala nyheter och väder där fokus låg på midsommarfylla, global uppvärmning och sjösäkerhet. Hyfsat helgväder rapporterades också. Sedan fortsatte vi på
 
L4+L9 Här fick vi höra en gammal goding igen. Den här gången DORIS DAY i Everybody loves a lover.
V7 Lennart Palm i Lerum fick återigen spela lite Magnus Uggla. Här, "Jag mår ILLA".
V11 Här sjöng Ane BRUN. Det här är musik jag inte riktigt förstår  mig på för jag tycker inte att tjejen kan sjunga. Inte sådär på riktigt. Eller så beror det på låtarna. Jag vet inte men min musik är det inte. Så varför måste man höra så länge?
L11 En barnvisa igen. Det är nog min melodi lite mer. När man sedan frågar sig "Var BOR du lilla råtta" ja då är saken klar.
V12 DANNY Saucedo i "Jag hör vad du säger men jag har glömt vad du sa " är lite mer min melodi om man säger så.
L1 Hollywoodfilm. LA LA LAND heter den. Inget jag visste så här tog jag hjälp av en vän. Men 6 oskars lär den ha fått plus en massa andraplatser och nomineringar.
 
Nu är vi klara för idag så nu säger jag tack och bock och på återseende.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela