brittensvardag.blogg.se

Trevlig midsommar!

Publicerad 2017-06-23 08:11:34 i Allmänt,

 
Tänk, nu är vi redan där. Som vi längtat! Vi är mitt inne i sommarsolståndet och har varit i tre dagar nu. Ja helt stilla står det nu inte men i onsdags så blev inte morgonen ljusare och i går och idag så blir inte kvällarna ljusare. Redan i morgon plussas morgonen på med en minut.
 
Men ännu ett tag får vi njuta av ljusa mornar och kvällar. Det är härligt! Det är så skönt att vakna till koltrastens underbara sång och kvällsserenaden av lom, svartvit flugsnappare och hackspett går inte heller av för hackor.
 
Vet ni, det är inte bara midsommarafton. Idag fyller en av mina svågrar år men viktigast av allt, jag kan konstatera att maken och jag varit förlovade i fyrtio (40) år idag. Hur sjutton gick det till? Jag som bara är 35. I alla fall känns det så inuti.
 
Idag kommer min älskade lilla mamma hit. Det skall bli så underbart roligt och trevligt. Å inte minst, maten kommer att smaka bättre när man vet att någon man älskar inte behöver sitta ensam. I och för sig så har gränserna för helgdag och vardag suddats ut nu när man trots dålig ekonomi och relativ fattigdom har möjlighet att äta sig mätt varje dag. Ja, jag vet att inte alla håller med men så som våra mor- och farföräldrar och generationen bakom hade det som barn så har vi det inte. De allra flesta, förutsatt att alkohol och droger inte finns med i bilden, kan lägga sig i en säng, skapligt mätta och utan löss som sängkompisar och få en god natts sömn.
 
Nu har jag inte tid med det här mer. Nu skall jag skrubba av potatisen, göra tårtan, och fixa med lite annat. Så nu återstår bara att önska er en
 
                        
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela