brittensvardag.blogg.se

En vecka har gått

Publicerad 2017-05-20 09:18:01 i Allmänt,

 
Ja, faktiskt ännu en. Med facit i hand kan man bara konstatera att tiden bara flyger fram.
Vad har då hänt denna vecka? Ja vad vi fått veta i det enorma nyhetsflödet tänker jag nog inte kommentera men i övrigt så....
 
Naturligtvis har jag jobbat och riktigt knöligt visade det sig bli då samtliga datorer på min arbetsplats plötsligt byttes ut i onsdags förmiddag. Jag menar verkligen byttes ut för man lyfte ut de gamla och satte in de nya, sade tack och adjö och gick igen. Kvar stod vi med skrivare som inte fungerade. Miljöer vi inte kände igen oss i och allt annat som kommer med ett datorbyte. "Ring supporten!" sade killarna och försvann ut genom dörren. Men det är lättare sagt än gjort med 14 patienter som väntar på att bli mottagna eller få möjlighet att fråga något eller få hjälp med något administrativt. Det slutade med att jag skrev upp alla patienter som ville ha sina kvitton så att jag fick skriva ut dem och skicka när jag fått ordning på det hela. Naturligtvis ringde jag IT-supporten och skrivarsupporten och många fler jag blev tipsad om. De gjorde såklart så gott de kunde men rätt blev det inte. Men igår morse var det ganska lugnt och jag hade ju sett var supporten var inne och fisslade så jag valde lite andra vägar och voila! nu fungerar det.
 
Men den största förändringen har nog hänt utomhus, eller vad säger ni? De små gulgröna bladskotten har utvecklats till frodig och fräsch grönska. Påsk- och pingstliljor har nästan blommat ut och tulpanerna har istället slagit ut sina kronblad till frodiga kalkar. Grusgångarna står fulla av förgätmigej så vi får nog försöka gå ut och rycka undan lite för annars har vi nog ingen grusgång kvar nästa år. På ett annat ställe håller liljekonvaljerna på att ta över så vi får nog ta fram den gamla hackan så att vi kommer riktigt djupt ner så att vi kan röja bort dem med rötter och allt. Vi har haft åska, snö, hagel, regn och nu slutligen, riktig sommarvärme. Så vi kan väl lugnt säga att det har varit en omväxlande vecka.
 
När melodikrysset är löst och mina älsklingar vaknat och gjort sig i ordning tänkte jag att vi skulle åka ut och köpa lite växter. Så här sent på säsongen var det flera år sedan vi gjorde det men nu tror jag att vi vågar språnget. Ett par gurkplantor tror jag också att jag skall försöka få tag i. Vad jag skall sätta i urnor och krukor har jag inte riktigt klart för mig men det ger sig nog när man får se överflödet. Det svårast är ju att välja rätt blommor. Trots sin enkelhet så älskar jag ju petunior men de älskar ju sol och far illa av väder och vind, så hur skall sommaren bli? Kanske är det ändå säkrast att välja afrikanska marguriter som maken gillar. Annars är ju de stora tagetesen lite roliga men dem älskar den bruna snigeln och honom behöver man ju inte mata. Ja det är svårt att välja. Kanske kan jag både rapportera vad det blev och visa lite bilder i morgon.
 
En annan sak som tål att funderas på det är vad vi skall äta till middag idag. Fantasin tryter trots att både kyl och frys är fyllda. Men något skall vi nog få i oss det är då ett som är säkert.
 
                          
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela