brittensvardag.blogg.se

Melodikryss 21 2017 en strålande vacker lördag.

Publicerad 2017-05-27 10:55:41 i Allmänt,

 
Jag har sagt det förr, men det är inte klokt vad fort en vecka går. Jag tycker det var nyss jag satt här med ett nytt kryss framför mig och nu är det redan dags igen. Ja det är väl inget mer att säga om det så nu kör vi väl igång. Vi börjar på
 
V8+L10 Lotta ENGBERG sjöng Ainbusks "Jag mötte Lassie" som BENNY Andersson skrivit musiken till.
V12 Visst kände vi igen "La de swinge" Bobbysocks eurovisionbidrag för ett antal år sedan. Hanne Krogh och Elisabeth Andreasen tävlade ju för NORGE.
L3 Smurfarna äntrade scenen och sjöng ny text till Nordmans fina "VANDRAREN".
V3 Visst minns vi barnprogrammet VILLE, Valle och Viktor" som vi kunde se på TV i början av sjuttiotalet eller så.
L4+L5+V13 Vi fick höra DANNY sjunga en sång som LISA EKDAHL gjort ur 2016 års "Så mycket bättre"
V7 Elton Johns "SAD Song" fast här på svenska.
 
Som vanligt var det lokala nyheter och väder på halvslaget och sedan fortsätter vi på
 
V11 Ibland blir man alldeles förvirrad av finskan, som nu, när vi hörde "Needels and pins". På svenska blir det NÅLar och stickor.
L11 Vi hörde musik ur filmen "Hitta NEMO"
V1+V14+V6 Musikal! Vi fick höra musik ur BOOK OF MORMON, en riktigt rolig musikal sägs det.
L2 Visst är det Ulf Peder OLROG som har skrivit visan om en liten smutsig bakgård i de saligas kvarter.
L1 Till att börja med var den väl dold men visst kände vi igen BAMSE, världens starkaste björn när han får dunderhonung.
L9 En av mina favoriter NORAH Jones. Bara att luta sig tillbaka och njuta.
 
Så nu ses vi inte förrän nästa vecka kanske men ha det så bra tills dess då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela