brittensvardag.blogg.se

Melodikryss 44 2017

Publicerad 2017-11-05 09:14:57 i Allmänt,

Det har gått troll i veckans kryss. Först var jag inte hemma igår så jag fick löst krysset på rätt tid och nu, nu har jag lyssnat och löst när datorn plötsligt släcktes ner mitt under sista melodin så nu är det bara att börja om från början igen. Vi började på
 
L3 med musik ur INDIANA JONES
V6+V13+V11 Alternativ text till "Candle in the wind" av ELTON JOHN till prinsessan DIANAs begravning.
L12 Här fick vi ännu en Jules Sylvain-schlager. "Titta IN i min lilla kajuta"
L7+V15 Visst var det The ROLLING STONES med Mick Jagger på sång.
V14 Det var EN gång en sjöman, med mössan käckt på svaj... Instrumentalt av Calle Jularbo
L1+L2 Musik ur WESTSIDE STORY av Leonard Bernstein och Stephen Sondheim
 
Paus med lokala nyheter och väder och efter det fortsatte vi på
 
V8 Här fick vi höra det segrande bidraget från ESC 2003 och det kom ju från TURKIET.
L4+V4 Två olika melodier. Den första om en U-BÅT och den andra om en gosse som inte fick UPP sin kokosnöt.
L5 Annelie Rydé sjöng "Segla på ett moln" av PER Gessle
V9 Visst var det bland annat Morgan ALLING vi hörde.
L10 Avslutningsvis fick vi höra "Hungry Heart" av Mr Bruce Springsteen The BOSS.
 
Det blev lite konstigt den här veckan men nu är krysset löst och inskickat.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela