brittensvardag.blogg.se

Melodikryss 45 2017

Publicerad 2017-11-11 10:52:00 i Allmänt,

 
Den här veckan löser jag krysset i realtid igen. Fast den här lördagen i rejält kortare hår, Fast det har ju ingen betydelse för krysslösningen. Om man inte är som Samson, för det var väl han som hade styrkan i sitt hår?
 
Hursomhelst nu kör vi igång och vi börjar veckans kryss på
 
L1 Visst minns vi denna fantastiska Australienska TV-serie. MISTRALS DOTTER med Richard Chamberlain i en av rollerna. Den som fader Ralph om jag minns rätt.
V1 Visst handlar det om en person som står oss alla nära, vår MOR. Här hörde vi melodin Kära Mor.
V3+V14+L5 Visst var det FIRST AID KIT vi hörde. Johanna och Klara Söderberg med sina karakteristiska röster.
V5 Minns jag inte fel så kallas den här för KOM i min famn. Bäst minns jag att namnet Ros-Marie är vanligt förekommande.
L4 "Guldet blev till sand" ur Kristina från Duvemåla. När jag såg den på Göteborgsoperan var det Anders Ekborg som sjöng men här var det TOMMY Körberg.
V11+L15 Visst var det musik ur JK Rawlings HARRY POTTER
 
Efter sport, nyheter och väder fortsätter vi på
 
L13 Lisa Nilsson sjunger och har komponerat den här melodin tillsammans med PETER le Marc. "Sången om oss"
L2 Melodin handlar såklart om en ROS. Det var ju "the Rose" vi hörde. Men jag saknade Bette Middlers raspiga stämma.
V6 Gruppens namn  är OASIS. En grupp som många tror är en riktig stökig rockgrupp men som oftast har fina ballader.
V7 Musik från Jullovsmorgon tror jag. Det var i alla fall Ola STRÖM och Per Dunsö i full aktion.
V8+L12+L10 Musik ur MY FAIR LADY. Musik vi inte hör så ofta numera.
Så går vi då i mål på
V9 Visst blir det AL för "You can call me Al" heter Paul Simons melodi.
 
Tack för idag
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela