brittensvardag.blogg.se

Melodikryss 42 2017

Publicerad 2017-10-21 10:54:41 i Allmänt,

 
Så var det dags igen och sedan sist har det runnit mycket vatten under broarna och från bergen ner i vattendragen. Men nog talat om regn och rusk, nu kör vi igång med dagens och veckans kryss. Vinnarna är redan presenterade liksom förra veckans rätta lösningar. Vi börjar på
 
V8 Visst ledde Lotta Engberg "Kär och galen" men också BINGOLOTTO med den äran vad jag kan förstå.
L1+L9 Vist är det TROMBONER som efterfrågas och också lite kryptiskt en TREA då det handlar om 76 tromboner och hälften av sex är tre.
L3 I "Underbart är kort" sjunger man också om att finna ett LYCKOKLÖVER.
V1 En av de bästa julkalendrarna som gjorts enligt många. TROLLTIDER med bl a Siw Malmqvist som förföramde feprinsessa.
L2 Malena Ernman och Ann-Sofi von Otter i ett vackert stycke hämtat ur Hoffmans äventyr av Jaques OFFENBACH om jag inte minns fel. Det här var nämligen musik som spelades i mitt hem under uppväxtåren.
V12 Lite härlig Cha-cha så här på lördag förmiddag och vi skriver CHA.
 
Sedan blev det lokala nyheter och väder på halvslaget. Efter den pausen är vi klara att starta del 2 i detta lördagsnöje. Vi fortsätter på
 
V14 Jovisst blev det RIHANNA som jag trodde redan före nyheterna.
L4+L5+L11 Tre substantiv efterfrågas "Öppna din DÖRR" + "Tiotusen röda ROSOR" och " Under dubbelörnen" ger oss ÖRN.
V6 Musik ur "En OFFICER och en gentleman" här med A-L Hanson och J Ballard. Om jag minns rätt flög det örnar här också i originaltexten.
L7+V15 I RIO DE Janeiro.
L13 "SE på mig" sjöng han, Jan Johansen i Melodifestivalen.
V10 Sista rutan i dagens kryss fyller vi med ett Y för det var ju musik ur "NYA tider".
 
Då var vi klara och jag tackar för idag. På återseende! Och, du, ha en skön lördag.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela