brittensvardag.blogg.se

Melodikryss

Publicerad 2017-10-07 10:54:33 i Allmänt,

Nu var det lördag igen och dags för ett nytt melodikryss. Vi börjar på
 
L7 Vi hör en instrumental version av en  ABBA-hit. "Does your mother KNOW" från 1979 och LP:n Voulez Vous.
V9+V3 En irländare var det ja, inte mycket att välja på så vi skriver RONAN KEATING
L6 Nyårsklockorna av TENNYSON fick vi höra så här i början av oktober. Men någon kanske det finns som firar nyår idag.
V5  Musik ur ET, Extra Terrestial en film som fångade oss 1982.
L4 NORAH Jones, en av mina favoriter framförde här Come away with me
L8 Någonting att äta, någonting att dricka, är allt jag begär. Alltså MAT.
 
Så har klockan hunnit bli halv elva och det är dags för lokala nyheter och väder.
Sedan fortsatte vi på
 
V8+L1 MAX Hansen sjöng ur Vita Hästen som skrevs av  Ralph BENATZKY
V13+V12 MY WAY den känner man igen trots att ingen sammetsröst sjunger
V14 Michael Tornving spelar här på en skrivmaskin tillsammans med Robert Wells och Anders Berglunds orkester. Kompositör är Leroy ANDERSON
L15 Du försvann som EN vind har jag för mig att den hette på svenska.
L2+L10 STING, BRIAN Adams och Rod Stewart i "All for Life" Bättre än så här kan det nog inte bli en lördag som denna. Eller vad tror ni?
V11 Babsan (Lars-Åke Wilhelmsson) framför en av ZARAH Leanders stora skivframgångar.
 
Ja då var det klart och jag tackar för idag. Kanske ses vi nästa lördag igen. Om jag kan och någon högre makt vill så finns i alla fall jag här. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela