brittensvardag.blogg.se

Snart är det jul

Publicerad 2017-10-22 08:09:15 i Allmänt,

 
Jag vet, jag brukar inte ta ut dagar i förväg utan leva här och nu men ett tidigare tillfälle har gjort att jag redan har köpt årets första julklapp.
 
Vet ni vad? Jag gjorde det redan för två månader sedan men då var det tänkt som födelsedagspresent. Nu föll det sig så att det var en annan sak som mottagaren behövde mer och som yppade sig som en riktigt bra present eftersom det ändå skulle köpas enligt födelsedagsbarnet. Sagt och gjort men det betyder såklart att jag nu har en julklapp klar. Fast vi har inte julklappar längre. Det är i alla fall något vi säger varje år fast det brukar sluta med något litet paket i alla fall.
 
Med tanke på hur fort det har gått sedan jag köpte den där födelsedagspresenten som  nu troligen blir en julklapp, så är det väl lika troligt att tiden fram till jul går lika fort. Det är faktiskt bara två månader dit, åtta ynkliga veckor. Så med tanke på hur fort tiden rusar iväg så gäller det att börja i tid.
 
På tal om tid, nu är vi också mitt inne i årets tråkigaste tid tycker jag. Den här tiden i ett nästan totalt mörker. Det är mörkt när man vaknar och går upp, det är i bästa fall bara skymning när man går från jobbet men innan man hunnit hem är det natten. Jag beklagar å det djupaste att inte adventstiden är åtta veckor istället för bara fyra. För svårmodet jag känner så här års, särskilt när det regnar och är dåligt väder, brukar lätta så fort man får börja pynta med adventsstakar och stjärnor.
 
Men än är det en bit kvar dit så jag förgyller mina dagar med ett leende och några vänliga ord och får tusenfalt igen. Jag gör saker jag tycker om och njuter av varenda ögonblick och att jag kan göra något. Jag köper en blomma att pryda mitt hem med och njuter av dess fägring vid varje måltid och stund som jag tillbringar vid mitt köksbord. Där tronar just nu en underbar cyklamen som faktiskt stått i en månad redan och just nu har 20 vackra, stolta stänglar med sina fullt utslagna blommor på. Jag hoppas att den står några veckor till och att vi får njuta av alla knoppar som gömmer sig därnere i det täta bladverket.
 
                     
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-10-22 09:39:04

Ja även här börjar julen synas,såg första julskyltningen igår.Och i år ska vi se det stora ljusspelen i Malaga som tänds 24nov så det blir 2 nätter i en studio för att inte missa och att kunna utforska stan lite.Ha en go Söndag.Kram❤

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela