brittensvardag.blogg.se

Dag 15

Publicerad 2017-09-01 07:20:00 i Allmänt,

 
Nu är det fredag igen och något underligt har hänt. Inte unikt på något vis för lite av det brukar nästan alltid finnas så här års men idag är det över hela ytan. Vad pratar jag om då? Jo, imman på fönstren. På utsidan!  Den här imman uppstår när rutan blir kall på natten och den har värmts upp på dagen. Som igår. Regn och grått hela dagen (oh så härligt) men varmt och skönt inomhus. Sedan slår vädret om. Det blir soligt och kvällssolen värmer upp rutorna innan den går ner i väster. Då kommer lite nattkyla och den varma kvällsluften blir till imma på utsidan av våra fönster. Det som inte blir till fönsterimma blir dagg och faller ner på all grönska, samt ett och annat spindelnät, och ger allt en silverglans. Ända tills Aurora kommer. Idag kom hon på besök för första gången på den här sidan midsommar.
 
Vad händer idag då? Jo våran frys kommer någon gång mellan tio och två. När vi fått den på plats och kopplat in den så är det dags att åka till Kinna och hämta fåtöljerna som vi beställt. Ja, att de faktiskt finns för avhämtning vet jag inte säkert ännu men det är avtalat så i alla fall. Kanske får vi fortsätta resan ner till Landvetter för till ICA därnere kommer kanske de nya gardinerna och allt stickgarn jag beställt. Ja just det! Medan jag är i Kinna får jag åka inom "Skroten" för jag behöver mer svart garn till sockorna jag stickar nu. Det fattas bara cirka tio meter garn men behöver man så gör man. Så det så!
 
Gårdagen bjöd också på en och annan överraskning. Både glada och ledsamma sådana. Sverige, vi, fick en ny liten prins och Janne "Loffe" Karlsson gick ur tiden 80 år gammal. Ingen av dessa händelser påverkar mig och mitt liv på något vis så jag tänker inte tala mer om det. I alla fall inte nu.
 
Annars händer nog inget speciellt. Här behövs gå ett varv med både dammtrasa, dammsugare och vattenkanna men när vi gjort det kan vi ta helg.
En helg med mycket handarbete. Både i form av traditionellt handarbete (stickning av raggsockor) och bakning väntar. När jag nu får min frys så skall den ju fyllas annars gör den ju ingen nytta.
 
                               
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-09-01 08:25:33

Trevlig helg till dig och familjen.Idag flyttar vi in i lägenheten så det blir fullt upp i helgen med att flytta grejor.Ha det gott..Kram

Svar: Härligt! Lycka till och hoppas ni blir så nöjda med experimentet att ni står ut, i alla fall den här säsongen. Kramiz
Britt Hellman

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela