brittensvardag.blogg.se

Dag 16

Publicerad 2017-09-04 08:40:00 i Allmänt,

 
Tänk så det kan bli. Kanske är det första tecknet på att jag haft för mycket semester, ja jag vet inte.
 
Gick som vanligt upp runt sex och njöt av regnet som föll då. Nu, ett par timmar senare, verkar solen vilja bryta fram. Som vanligt så började jag med frukosten när morgontoaletten var avklarad. Frukosten som idag bestod av müssli, lite bär och mjölk, en knäckemacka med kaviar och gräslök samt min sedvanliga blå mugg med te. Allt sattes fram på bordet och sedan åkte datorn fram, mitt sällskap på frukostbordet. Jag gjorde det jag skulle, rapporterade in ytterligare tre dagars semester, kollade så att en betalning hade blivit utförd och så en sväng in på Facebook. Men där fanns inget nytt och roligt så då gick jag in på GP och Aftonbladet istället men där fanns inget som jag ville eller orkade engagera mig i så jag stängde helt enkelt av datorn och satte mig och stickade. Rätt som det var kom jag på att jag vare sig kollat mejlen eller skrivit här på bloggen.
 
Jag har kanske inte så mycket nytt att berätta om men det här med att skriva när jag är hemma har liksom blivit en vana.
Igår var vi i alla fall ganska aktiva. Dottern och maken hjälptes åt att städa ur båda bilarna och tvätta dem på utsidan också och jag bakade. Nästan allt jag sade att jag skulle baka det gjorde jag. Det blev vallmobräck, sesambröd, grahamssnoddar och rågflingebröd. Sedan var jästen slut och vetemjölet hade inte heller räckt så jag kunde baka bullar eller något annat gott till kaffet. Ja det skulle väl varit mjuka kakor eller småkakor då. Men nu är det så att mjuka kakor är jag inte så förtjust i och småkakor kräver smör och det hade jag inget heller kvar. Jag tror jag måste åka och handla, ha, ha!
 
                  
 
 
Men handla tänker jag inte göra förrän jag fått alla aviseringar på mina paket. Jag väntar på textilier från Jotex, raggsocksgarn från en garntillverkare och lite bakgrejor från en annan leverantör. Som ni ser, handlat har jag gjort den här semestern. Men bra blir det och jag är så glad att jag äntligen fått min lilla frysbox. En sådan har jag saknat hela tiden jag gått hemma. Men nu står den där och jag fyller den så sakteliga med bröd efter bröd. Så idag blir det inget bakat idag blir det bara raggsocksstickning. I alla fall tills mina älsklingar och pälsklingar vaknat men det dröjer ett par timmar ännu om jag känner dem rätt.
 
 

Kommentarer

Postat av: NORRSKEN EMMA

Publicerad 2017-09-04 08:44:12

ha en underbar måndag

kram

Svar: Tack!
Britt Hellman

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela