brittensvardag.blogg.se

Dag 17

Publicerad 2017-09-05 07:53:36 i Allmänt,

 
Visst är det fantastiskt?! Idag är det den 5 september och temperaturen klockan sex var på hela 13,7 grader. Det är fortfarande sommar mina vänner. Himlen är i och för sig lite grå men härinne hos mig skiner nästan alltid solen. Solen av kärlek, omtanke, hänsyn, humor, respekt..... snart sagt, allt det där som gör att man mår bra.
 
Mår bra gör man också av att veta att dem man älskar också mår bra. Många tycker kanske att vi är lite löjliga jag och min mamma, men vi måste bara höras varje dag så att vi vet att vi mår bra. Vi känner varandra så väl att vi hör på rösten om någon inte mår bra. Fast egentligen är det lite fånigt, vi hörs på kvällen när dagen är slut och mycket kan ju hända en natt.
 
Men igår fick lilla mamma moderniteter som fiber, router och internet som svischar förbi i rummet. Det är inte lätt att förstå för gemene man och inte blir det lättare när man blir äldre.
Men vi var i alla fall nere hos mamma igår så maken fick hjälpa henne att spika upp kablar och sådär så att hon inte går och snubblar över dem om hon går upp på natten. Dottern passade också på att installera Messenger i hennes mobil så att det inte behöver kosta en massa att messa, vi som kör på kontantkort.
 
Så småningom skall hon väl också lära sig att hantera alla nyheter som blev med Tivo. Tv-tablå, inspelningsmöjligheter och möjlighet att hyra filmer och serier. Att hon skaffade Tivo beror nog på mig som ofta använder inspelningsfunktionerna som den ger möjlighet till. Det är så skönt att bara kunna snabbspola förbi all reklam när man tittar på ett program. Likaså att fånga upp ett program medan man ser på ett annat. Nu tror ni såklart att jag lägger många timmar framför TV:n varje dag men så är det inte och därför får jag ibland rensa ibland när det blir för mycket som bara ligger, som jag aldrig kommer att få tid att titta på.
 
Idag blir det inte heller av att jag sätter mig och tittar på TV mitt på dagen för idag bakar jag igen. Rågbröd för hela pengen. Ett skall bli alldeles neutralt, ett skall jag krydda upp med kummin och den tredje sorten tänker jag ha valnötter i.
Till middag hade jag tänkt göra dillkött. Perfekt att göra idag när jag har tid. Det blir nog också så mycket att det blir till en gång till och det är väldigt bra. För det innebär att maken bara behöver skalla och koka potatis en dag och så värma kött och sås såklart men sedan står maten fix och färdig.
 
                     
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela