brittensvardag.blogg.se

Dag 18

Publicerad 2017-09-06 08:13:28 i Allmänt,

 
Ännu en grå dag visar upp sitt mjuka ansikte. Dagen som är mitt i veckan, som delar veckan i precis två lika stora bitar med dagarna efter helgen och dagarna före.  Jag hör till dem som helst lever dagen idag. Jag kan visst minnas gårdagen som dagen då jag bakade fyra råglimpor, två neutrala och två med valnötter och 24 rågbräck med lite goda kryddor, som lämpar sig bra i just rågbröd, i, för att inte tala om de 24 frallor jag gjorde med russin, solros- och pumpakärnor. Riktigt bra blev de också. Sitter faktiskt här med en skiva av det neutrala brödet och min mugg med te medan jag skriver.
 
                     
 
Jag kan också minnas att jag stickade nästan en hel socka igår och lagade middag, ej att förglömma. Vi åt dillkött. Sedan hjälptes också dottern och jag åt med en liten äpplepaj och vaniljsås till dessert.
 
Idag står inlöp på agendan. Det blir en dag tidigt men jag är så angelägen om att hämta min andra omgång garn så det får bli så. Det är faktiskt också så att det kan ta lång tid innan jag kommer in i en affär sedan eftersom semestern sjunger på absolut sista versen för den här gången (ja, ja, lalala la  la la-a). Sedan får jag vänta ända tills den 20 september, då skall jag ha en semesterdag till. Har jag riktigt tur så accepterar mina kära arbetskamrater att jag tar några dagar mellan jul och nyår också.
 
Men idag är idag och jag startade med en härlig dusch och hårtvätt, bäddade rent i min säng och slängde på en maskin tvätt innan jag satte mig här för att skriva ett par rader och äta frukost. Jag sitter samtidigt och funderar på vad vi skall ha till middag den närmsta veckan för mina inköp beror ju på det.
 
I går läste jag någonstans att man kunde skala och dela morötter, palsternacka, rödbetor och broccoli t ex och stoppa i frysen som de är utan att behöva förvälla dem först. Det låter ju bra eftersom bl a dessa rötter bara kostar 3,90 hos min handlare idag. Jag får nog ta och googla runt och se hur man gör med purjolök och champinjoner också för det var visst också hyfsat billigt nu. Tänk vad praktiskt att ha hemma hela långa vintern och kunna stoppa i soppor och gratänger.
 
Har man inte att göra så skaffar man sig, det är då ett som är säkert.
Ha en go dag så hörs vi på lördag igen.
 
Det är ingen mening att fråga: Vad är meningen med livet?
För hur vi än funderar får vi ändå inget svar.
Men tänk dig för min vän och ta ingenting för givet
plötsligt kan du mista det käraste du har.
När livet ter sig enkelt och allting flyter på,
stamma upp och tänk på dina kära då och då.
För när allting går som lättast är det lätt att glömma bort
att inget är för evigt och livet det är kort
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela