brittensvardag.blogg.se

Det har varit en kort vecka

Publicerad 2017-09-09 09:02:19 i Allmänt,

 
Först så var det måndag och sedan var det onsdag. De där tre dagarna gick väldigt fort vill jag lova. Men än värre blev det. Jodå, för sedan var det måndag igen och så igår var det fredag. Snacka om racerfart. Till råga på allt så hade jag fler flextimmar  än man får/bör ha så jag tog ut knappt två av dem och åkte hem och satte mig och stickade på ett par raggsockor som jag har på gång. Sådär skulle alla veckor vara. Korta och kärnfulla.
 
Idag har jag gjort en mjukstart med dusch, brödbak och frukost. Precis i den ordningen. Det där med brödbak är en sanning med definition för jag har bara satt degen och nu skall jag alldeles strax baka ut. Det är så himla roligt nu när jag har frysutrymme att lägga bröd på för nu kan jag baka, nästan hur mycket jag vill.
 
Men raggsockorna drar också liksom alla böcker i bokhyllan. Det enda som är roligt men som jag har lite problem med det är matlagningen. Det är aldrig (nästan) problem med själva tillagningen men fantasin, den som från början skall komma på vad vi skall ha, den har det varit problem med ett långt tag.
 
Annars blir nog den här lördagen bra. Först baka, sedan sticka, efter det blir det nog middag och sedan blir det lite mer sticka innan det är dags att nanna kudden igen. Så med detta sagt kan man nog förmoda att helgen blir lika kort som veckan.
 
Sockstickningen drar så nu har jag inte tid med detta längre. Nu prioriterar jag annat. På tal om prioritera, hur gör du? Vem tänker du på först? Jaså - vänner, grannar och bekanta, vad de skall tycka och säga om du inte hinner till gymmet, hinner fixa i trädgården eller umgås på krogen. Lägga av! Den förste du skall tänka på är dig själv, den andre du skall tänka på - är dig själv. Sedan kommer barn, partner och efter det bör föräldrar och syskon komma. Först efter det kommer arbetskamrater, vänner och grannar. Skulle någon av dem inkluderas när du tänker på dig må det vara hänt men inte att de prioriteras före dig och familjen.
 
Med det sagt önskar jag dig en skön lördag. Njut av en regnig dag som du kanske slipper gå ut i. Gör något du gärna vill men aldrig unnar dig tid till. Ät något gott och ta chansen till vila och rekreation.
 
                          
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela