brittensvardag.blogg.se

Jag säger som Pippi sade

Publicerad 2017-09-24 07:59:00 i Allmänt,

 
Vad sade hon då kanske du undrar. Om du inte vet vad jag menar så skall jag tala om det nu. Hon sade "Det här har jag aldrig gjort förut, så det kan jag nog". Väldigt bra sagt tycker jag. För det är inte förrän vi försökt vi kan veta om vi klarar det eller ej. Sällan blir det ett totalt misslyckande. Oftast kan vi men kanske inte lika bra som den som är van men övning ger färdighet som bekant.
 
För visst kan vi men det är inte alltid vi vill, orkar, har lust, tid eller råd. Allt är bra undanflykter utom just det där med att ha råd för en god ekonomi är inte alla väl förunnat. Att man har en dålig ekonomi är ofta självförvållat men det vill inte den drabbade se eller veta men så är det. Jag skall inte gå in på varför vissa har dålig ekonomi så därför släpper jag den biten här och nu. Istället koncentrerar jag mig på det här med vilja och möjlighet.
 
För visst är det så att de flesta av oss är uppbundna av olika måsten som inte ger oss full frihet. Vi har kanske barn, husdjur eller en partner som inte vill och då blir det inte av att du gör heller. Är det så, så är det nog inte meningen heller men drömma kan man väl få? Jag sitter just nu och drömmer om att "tänk om jag varit på Mallorca nu".
 
Det är nämligen den här helgen som "Los Gigantes" invaderar staden. När jag säger så, så menar jag så klart Alcudía. Dock inte turistorten utan den gamla staden innanför murarna. Titta gärna på de här klippen så förstår ni kanske lite bättre vad jag menar. Ändå gör inget av dem full rättvisa åt det hela. https://www.youtube.com/watch?v=OPR5KJSYN9U eller https://www.youtube.com/watch?v=HK4uYR4SGEI eller https://www.youtube.com/watch?v=-HQiozf9DFI 
 https://www.facebook.com/SunwingAlcudia/videos/1558320954228550/ Det här är en riktigt bra film på det jag menar som jag nu funnit i efterhand.
 
Nu vet ni i alla fall var jag vill vara. Å jag skulle nog ha kunnat också om det inte varit för jobbet, dottern, katterna.... Ja ni ser, även jag brottas med samma dilemma.
 
Men något har jag lärt mig och det är till exempel att sticka raggsockor så det tror jag att jag skall ägna en timma åt nu om en liten stund,
 
                         
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela