brittensvardag.blogg.se

Melodikryss 36 2017

Publicerad 2017-09-09 10:55:38 i Allmänt,

 
En vecka går fort så nu är det dags igen. Dags för ett nytt melodikryss. Ett av mina lördagsnöjen. Vi börjar på
 
L10 Sång på samiska men visst känner vi igen en av PIPPIs sånger
L5+V13 Wonderful Copenhagen. Reser man dit behöver man antingen ID eller PASS sägs det men  jag är inte säker för jag har aldrig behövt.
L1+L8 Här hörde vi ZARA LARSSON. Allt låter lika så jag kände inte igen det på rösten det skall jag erkänna.
V10 En melodi om floden Moldau som rinner i utkanten av PRAG som är Tjeckiens huvudstad. Visste ni förresten att stadens gamla centrum är upptagen på Unescos världsarvlista.
V9+V15 Musikaldags. Här hörde vi såklart musik ur MISS SAIGON
L14 Visst kände vi igen musiken ur FEM myror (är fler än fyra elefanter)
 
Så var det dags för lokala nyheter och väder. Det var brand, mord och politik på agendan idag. På vädret var det nästan bara rapporter om regn men här tittar faktiskt solen fram just nu.
Nu dags för andra halvlek som visst skall innehålla mycket film.
 
L12 Javisst var det GES som Anders sett på Borgholms slottsruin tidigare i somras. Glenmark, Eriksson och Strömstedt för den som undrar.
L11 Visst kände vi igen musiken, As time goes by, ur Casablanka med Ingrid Bergman och Humphry Bogart. Pianisten hette som bekant SAM.
V7+V6 Det här var musik ur ROBIN HOOD. Jag skall erkänna, jag föredrar den tecknade varianten, den med Sir Väs. Men här var det Bryan Adams som sjöng.
V14 Smekförnamnet torde väl vara FABBE så sjörövare han var.
L2 Nicole Kidman här i duett med ROBBIE Williams. Something Stupid.
V1+L4+L3 Visst kände vi igen ZARAH Leanders paradnummer, "Syrsorna". Sedan fick vi musik som gav oss namnet, TOM HANKS.
 
Sådär. Då tackar jag för mig och idag. Nu skall jag fortsätta baka och sticka.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela