brittensvardag.blogg.se

Melodikryss 37 2017

Publicerad 2017-09-16 11:04:17 i Allmänt,

 
Så var det lördag igen och dags för ett nytt melodikryss. Jag har laddat min fina blå mugg med nytt te så nu kör vi igång. Vi börjar på
 
L1 Oj, oj, oj, det var länge sedan man hörde BONEY M med "Rivers av Babylon" senast men här kom den.
V7+V4 I DENNA ljuva SOMMARTID, gå ut min själ och gläd dig vid den gode gudens gåvor.
L5 Lite nytt, MÅNS Zelmerlöw
L2+V9 Det ÄR de SMÅ, små detaljerna som gör det. Har för mig att Povel sjöng om klockor i denna revy eller film. Jag minns inte så noga men jag har för mig att Brita Borg var med på ett hörn och kanske Gunwer Bergqvist också.
L10 Gungeligung med ÅKE Grönberg. Kanske är det här lite för gammalt för mig men detta är ändå något av det första jag minns från min barndom.
V11 Första ordet i den svenska titeln och refrängen var det ja. LEENDE guldbruna ögon.... och jag tänker på min lilla mormor.
 
Så tog vi en paus med lokala nyheter och väder. Sedan fortsätter vi på
 
L6 Lite Justin TIMBERLAKE så här på lördagsförmiddagen piggar alltid upp. "Can't stop the feeling."
V8 Barnfilmvisa om ett visst djur. Jag har tre och alla säger de MJAU.
L11 LEE Hazelwood i "Theese boots are made for Walking". Tro't eller ej, men han är också en av mina favoriter.
V13 TAKE That  drog av en lite melodi för oss. "Back for good"
L3+L9 Jag är en lite gåsapåg från Skåne. En av EDVARD Perssons gamla hits och sedan Tommy Körbergs "STAD i ljus"- Det är grejer det.
V12 Ja det var liksom inte mycket att välja på så vi skriver väl in ADELE på dagens sista kryssadress.
 
Då tackar jag för mig för idag.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela