brittensvardag.blogg.se

Melodikrysset 35 2017

Publicerad 2017-09-02 10:55:12 i Allmänt,

 
Jag får väl gratulera er alla till dagens (förra veckans) vinst. Nu har vän ni liksom jag skåpen fulla med brickor, klockor, brödkorgar och badlakan men mer får plats. Så vi kör igång och börjar på
 
V1 Man fick lyssna riktigt noga men till slut hörde man att det var Håkan HELLSTRÖM i alla fall.
L3 Så tog vi tagelskjortan på och vi skriver såklart TAGEL. Visst minns vi Gösta Bernhard och hans vänner.
L9+V11+L8 Det här var musik ur ALICE I UNDERLANDET.
V7 Vist kände vi igen Streets of London så vi skriver GATOR.
L4 ÖSTEN med resten gav oss lite somrig musik i "grilla, grilla"
L5 Här fick jag ta hjälp för jag viste inte att det handlade om ARVET av Sir Alfred Hichcock.
 
Så blev då klockan 10.30 och vi fick lokala nyheter och väder. Allt precis som vanligt.
Sedan fortsatte vi på
 
V14 Lite härlig, rolig, humoristisk musik från MACKEN-eran.
L12+V1 I DEN stora sorgens famn hette den första och den andra melodin känner vi som SOL, vind och vatten.
V15+L2 Jul, jul, strålande jul. Ja det är i alla fall känslan jag får när jag hör musiken ur LADY & LUFSEN.
L1 Barndomsminnen. HERKULES Jonsons storverk. Den var kalender 1969 och kanske höll jag på att bli för stor för att tycka om adventskalendern. Fast Trolltider som kom 1979 var ju okej och lite till.
L10 Här sjöng AMY Diamond och det var ju inte så mycket att välja på eller hur?
V6 Jag hade en gång en båt, med segel, RUFF och köl... ♪♪♪♫♪♪
 
Tack för idag, slut för idag och på återseende om en vecka då vi laddat med nytt kryss och en ny mugg fika.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela