brittensvardag.blogg.se

Jag tänkte jag skulle....

Publicerad 2018-04-08 08:57:30 i Allmänt,

 
... men nej, jag tror jag sätter ett litet brödämne först. Förlåt för att du får vänta.
 
Sådär ja, nu kan jag sitta en stund. Jag har alltså satt en deg till det som skall bli grahamssnoddar och sedan fick jag för mig att skålla lite fiberhavregryn också så då blir det havrekubbar med. De där havrekubbarna har jag inte bakat på ett par år tror jag, de har liksom fallit i glömska. Men det blir fyra stora kubbar på satsen så nu måtte vi väl ha bröd ett tag framåt. Själv äter jag nästan aldrig en mjuk smörgås medan maken och dottern gärna äter, till och med, med förtjusning.
 
                      
 
Vad jag skall hitta på i övrigt idag vet jag inte så säkert men jag funderar på att gå ut och försöka forma till buxbomen som står i ett vitt betongrör på uppfarten. Det är säkert tio år sedan jag planterade den och så här långt har jag försökt hålla den lite klotformig men i vinter har rådjuren varit och betat lite i den så jag tror att en cylinderform skulle passa bättre nu. Kanske skall jag försöka få till en liten stam så att cylindern liksom svävar. Jag vet precis hur jag vill ha det men hur man får till det, det är jag inte lika duktig på. "Men en får göra så gôtt en kan."
 
Till middag blir det kassler har jag slutligen bestämt mig för men innan dess eller kanske efter det så skall jag sätta mig till och virka lite på ett set med dukar jag har lovat göra.
 
 
Modellen kallas stjärnduk och är jätterolig att göra och går att kombinera i hur många färgställningar som helst. Helt efter tycke och smak. De jag gör nu är beige med lite vita inslag. Sedan skall jag göra i grått och vitt men ännu har jag inte bestämt mig för om jag skall ha merparten grå eller vit men det har jag nog kommit på det klara med när jag är färdig med dem jag gör nu.
 
Nu har degen jäst färdigt och det är dags att baka ut. Så jag säger tack för idag och tack för att du orkar läsa om min vardag som väl inte alltid är så rolig kanske men säg vilken vardag som är det. Man får bara vara tacksam för varje dag man vaknar och känner. Känner värme och kyla, glädje och sorg, hunger och törst.......
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela