brittensvardag.blogg.se

Melodikryss 16 2018

Publicerad 2018-04-21 10:53:27 i Allmänt,

 
Ny vecka och nytt kryss. Har du stuvat undan brickor och badlakan du vunnit så kör vi väl igång. Bi börjar på
 
L2 Alf ROBERTSON inledde dagens kryss med " Ta mig i din bil"
V14+V9 "WE are THE World" hörde vi men den var knappt igenkänningsbar i den här versionen.
V6+V12 Här hörde vi ROGER PONTARE sjunga, men vad han sjöng har jag inte en aning om.
L13 It's a long way TO Tipparary, It's a long way to go ♪♪♪♫
L10 Mary MARY sjöng i lite gospelton men inte heller denna melodi vet jag vad den heter.
V10 Ännu ett flicknamn och vi skriver MANDY för det var så Barry Manilow sjöng.
 
Lokala nyheter och väder på halvslaget fick vi precis som vanligt och sedan fortsatte vi på
 
L11 Religiöst så det förslår. Vem minns inte Mia Mariannes och Per Philips version av "DÄR rosor aldrig dör"
L8 Splitternytt med Tove STYRKE. Inte min genre precis. Kanske börjar jag bli gammal trots allt? Ha ha!
L4 TAGE Danielssons karakteristiska stämma minns vi än trots att han avled redan 1985.
V1 Lite nostalgi från börja av 80-talet. Visst kände vi igen FREESTYLE med sin "Fantasi"
L3+V7 Lennart Palm i Lerum hjälpte oss att få till både "I love EUROPE" och "HERO"
L5 Här fick vi höra LOREEN sjunga sin "Euforia".
 
Ja då var vi klara och jag tackar för idag. Vi ses om en vecka om ni vill, vågar och kan som Lasse Kronér brukar säga.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela