brittensvardag.blogg.se

Grått ute....

Publicerad 2018-08-14 06:45:55 i Allmänt,

 
… men solsken inne.
 
Visst har du vaknat upp till en sådan där dag när du nästan direkt känt att, "nej jag går och lägger mig igen". Inte för att du är trött utan för att humöret är uruselt. Tro mig, sådana dagar har jag också, fast idag är ingen sådan dag. Nej, idag är en sådan där helt vanlig dag. En dag när man vaknar till ett stilla regn, Tommy Nilsson sjunger om att jag skall öppna min dörr på radion och kissekatterna sover och snarkar så att hela kåken rister. Jag mår så bra och är så tacksam över att få vakna till en ny dag.
 
En dag när jag som vanligt vaknar vid halv sex. Inte för att jag måste, det liksom bara blir så. Den inre klockan pinglar och säger att det är dags att gå upp. Och idag så passar det särskilt bra eftersom vi skall iväg och fixa lite saker. Bland annat skall gubben köpa snus i Sisjön, dottern skall hämta en bok och lämna igen en annan på biblioteket och jag skall köpa med mig lite färska, goda frallor och ta med till mamma för idag är det dags för andra strykningen av lack på hennes nya köksbord.
 
I eftermiddag har vi funderingar på att dra ner till det stora gula varuhuset. Inte för att jag vet om jag behöver något men behovet liksom skapas när man ser alla varor. Förmodligen kommer jag hem med varor jag inte visste att jag behövde och då blir det förmodligen rensning i ett och annat skåp i morgon för att få in alla prylar. En ny badrumsmatta tror jag i alla fall att jag skall köpa. En galet röd kanske eller en vackert blå. Ja vi får se vad det blir, om det blir en matta över huvud taget för risken är stor att jag glömt vad jag tänkte just nu.
 
Sedär, vi har fått finbesök i trädgården. Ett gäng ekorrar svingar sig runt bland träden i en yster lek. Det var roligt. Dessa små och egentligen ganska elaka små rovdjur har en särskild plats i mitt hjärta. Jag vet inte varför och inte när denna plats skapades, det bara är så. Om du får tillfälle så studera dessa små gynnare och upptäck deras olika personligheter. Upptäck hur någon är skygg medan den andre är kontaktsökande. Att en föredrar solroskärnor och den andre frukt. Ja, de är nog som oss, olika. Jag undrar om en ekorre vaknar upp och har en usel dag eller om alla dagar är jämt grå eller gula och fulla av solsken.
 
                   Visa källbilden
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela