brittensvardag.blogg.se

Jösses Amalia!

Publicerad 2018-08-15 07:25:57 i Allmänt,

 
Jag tror jag börjar bli för gammal för sådant där. Ja, jag syftar såklart på vårt besök på det stora gula varuhuset nere i Ullared. Inte så mycket för att det är stort och långt att gå innan man betat av alla avdelningar, nej utan för allt folket och vi skall inte tala om alla osnutna ungar. Ja det var inte så att de gapade och skrek för att de inte fick som de ville. Nejdå, men så mycket spring i benen och så långa armar de har de där små människorna. Så inte nog med att man skall hinna scanna av alla hyllor efter prylar man visste att man behövde och upptäcka saker man inte visste att man behövde. rätt som det var höll man ju på att bryta armen av någon unge som fått för sig att stoppa in armen i gallerverket på vagnen för att kolla in något jag hade i vagnen eller för att bara visa medföljande vuxen vad som verkade intressant för egen del. Ett helt gäng av de där minisarna höll man ju på att köra över i sin iver att komma ifrån ett odjur till barn som skrek i högan sky för att föräldrarna inte ville köpa ett 8-pack med kexchoklad eller en dinosaurie. Jag fick faktiskt inte riktigt klart för mig vilket som stod högst på önskelistan.
 
                             
 
Jag tror minsann att det gick tre barn under tolv år på varje vuxen. (Tänk om det hade varit personaltätheten på ett dagis/förskola). Man skulle ju kunna tänka sig att det bara skulle vara gott om de där små liven på avdelningen för barnkläder, papper och pennor, samt spel och leksaker, men ne-ej då, de fanns som sagt överallt.
 
Men bortsett från alla unga människor och alla vuxna som aldrig hört talas om tvål och vatten så var det en mycket trevlig utflykt som slutade med en god baconburgare på Frölich Grill i Skene. Skall ni äta en god hamburgare så åk dit nästa gång. Hela fem kassar med grejor hade vi med hem. Vi talar som ni vet inte om små plastkassar i stil med ICA:s, nej vi talar om sådana där stora som man använder vid självscanning och så vidare. Lite styvt en tusenlapp hamnade notan på men då är det lite grejor till mamma med också. Någon ny badrumsmatta blev det dock inte då de små liven skulle ha nya sängkläder också. Det är samma avdelning skall jag tala om för dig som inte är så bekant med Gekås.
 
                               
 
Kan ni tänka er en annan sak? Jag köpte inte ett endaste nystan garn fast de hade ett par riktigt fina garner. Varför? Tja, dels har jag mycket garn hemma nu, sedan var det inte riktigt de färgerna jag önskade och inte riktigt rätt kvalitet heller. Men huvudskälet var att jag inte kunnat vara tyst utan ifrågasatt gnällgubbarna som hela tiden hackade på sina handarbetssugna små damer. Jag undrar vad gubbarna skulle sagt om medföljande dam sagt så på verktygsavdelningen.
 
Idag har vi inte bestämt något särskilt men kanske tar vi oss en tur ut till Hisinge-landet och köper lite mer Hönökaka på Åkes. I övrigt blir det nog bara handarbete. Det är så rogivande och kul.
 
Så här blev grisen för dig som undrar på tal om hamburgare och handarbete.
 
        
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2018-08-18 12:52:09

Hahahaha,ta de lungt,du ska ju koppla av när du handlar inte få en hjärtattack

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela