brittensvardag.blogg.se

Melodikryss 31 2018

Publicerad 2018-08-05 07:44:00 i Allmänt,

 
Tänk vad fort en vecka går. Nu är det redan lördag igen. Å lördag betyder Melodikryss så du har väl tagit fram veckans kryssruta för bara nyheterna är klara så kör vi igång. Ja du har någon eller några minuter på dig efter nyheterna också då förra veckans rätta lösningar skall presenteras liksom förra veckans lyckliga vinnare.
 
Vi börjar på
 
V11 O'boy vilket vackert väder med PEPS Person får inleda dagens kryss.
L3 Dr SNUGGLES minns kanske många av oss. Startade redan på sjuttiotalet tror jag.
V7 Eva DAHLGREN med sin smeksamma stämma
L4 Musik ur TV-serien BEVERLY HILLS, ganska svårt tyckte jag som fick fundera en stund.
V12 Efter Beverly Hills fick vi höra MILLS Brothers i en medryckande melodi.
V9 En gotländsk version av" It's raining MEN", men här hette den "Det regnar kor".
 
Halv tio var det så dags för lokala nyheter och väder med kraschade bussar, ö-lopp på Styrsö. Sedan fortsatte vi med en trippel
 
L1+L11+V6 Musik ur MORDET ORIENTEXPRESSEN hörde vi till dessa adresser.
V10 Här sjöng ENYA en av alla sina smeksamma melodier, "The humming"
L5 Upp, upp, upp i det blå och till slut är vi UPPE.
V8 When I'm 64 är ju ett TAL men den andra låten kände jag bara vagt igen men den handlade nog om siffror och tal den med.
L2 Jag gissar att det skall bli MICHELLE Ffiffer som skall in på den här kryssadressen eftersom hon gjorde en av rollerna i Orientexpressen.
 
Tack för idag nu måste jag rusa. Har stämt träff i Landvetter 11.45.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela