brittensvardag.blogg.se

Melodikryss 33 2018

Publicerad 2018-08-18 11:00:59 i Allmänt,

 
Tänk vad fort en vecka går. Så fort att jag i hastigheten först skrev vecka 34 i rubriken. Men har ni vässat pennorna, tagit fram en kryssruta eller startat upp mobilen, paddan, eller datorn så kör vi väl igång. Vi börjar på
 
L2 Musiken kommer såklart ur Bond-filmen "You only live twice" med Sean CONNERY i huvudrollen
V10 Melodin heter som bekant AMERICA från musikalen "West side story"
L15+L9 Henne känner vi som MISS LI eller hur? Världens tråkigaste melodi är det i alla fall. "Om du lämnade mig nu".
V13 Dagdröm eller DAYDREAM heter den här låten. I'm livin' in a daydream…. ♪♫♪♫♪♪
L14 Andra ordet i den svenska originaltiteln torde bli DIT eller DET här sjöng Christer Sjögren på tyska "Deine liebe". Jag har bestämt mig och tror på "Var DET någonting jag sade".
L1+V16  Oj oj oj. ALEXANDER RAGTIME-band. Tänk vad man kommer på när man kan sjunga med en liten bit.
 
V1+L5 En grupp jag fick ta hjälp för. Hade aldrig hört talas om ARCTIC MONKEYS förut. Men det lät inte illa i alla fall.
V12+L3 Svensk schlager, första och sjätte ordet. Då blir det SE nu tittar lilla solen IN igen
V6+V7 Här hörde vi ERNA TAURO igen med musik av gruppen Cumulus och text av Muminskaparen Tove Janson
L8 Här sjöngs det om RENar. "Jag är lapp och jag har mina renar"
L4 ZARA Larsson. Inga vidare kommentarer här.
L11 Den engelska gruppen som bara fanns i två år hette CREAM.
 
Tack för idag och vi ses o en vecka igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela