brittensvardag.blogg.se

Söndag morgon

Publicerad 2018-08-26 08:12:22 i Allmänt,

 
Det tog tid att ta sig hit idag. Inte så att jag inte är hemma eller att jag sovit borta i natt så att det tog tid att ta sig hem, så är det inte. Jag har allt sovit i min sköna säng bland alla gosiga kuddar. Vaknade strax före sex gjorde jag också men klockan hann bli sju innan det var dags att logga in på datorn i alla fall. Jag har mycket i mitt liv som kan distrahera mig när jag skall göra saker jag "måste". Mina tre små pälsklingar och pågående stickprojekt bland annat.
 
Sedan var jag ju tvungen att äta lite frukost och fundera lite på vad vi skall ha till middag. Jag har inte riktigt bestämt mig ännu för i kylskåpet finns så mycket olika saker. Färsk majs, paprikor och tomater, vitkål, blomkål och purjolök. Och vi skall inte tala om allt det söta, äpplen, plommon, persikor, nektariner, melon, mango, vindruvor och kiwi, Av allt detta gäller det att hitta på något som matchar till falukorv, fläskkött eller färs. Jag har kyckling i frysen också men alla i familjen uppskattar inte smaken av kyckling så det är knappast något alternativ.
 
                        Bildresultat för frukt och grönsaker
 
Nej, jag tror att jag håller mig till garn och stickor. Där får jag göra som jag vill. Ingen som inte tycker om, ingen som säger "var det allt vi hade att välja på?" Nu låter det som om jag har en väldigt besvärlig familj och så är det absolut inte men jag önskar ibland att det inte var min uppgift att hitta på vad vi skall äta. En sådan här dag med alla godsaker som finns, skulle man nästan behöva äta lagad frukost, lunch, middag och kvällsmål men så roligt skall vi inte ha.
 
                            Bildresultat för kryptovaluta
 
Jag konstaterade nyss att guldet är ganska billigt just nu så man kanske skulle ta och köpa sig ett par gram. Det är så mycket prat om valutor hit och dit. Det är dollarkurser, värdet på Euro och så har vi då de digitala valutorna där Bit-coin väl är störst och mest framgångsrik. Skall vi se på de sista årens utveckling så är det nog så att vi inte kommer att kunna värja oss från de digitala valutorna och skall man se till de senaste årens utveckling och framgång när det gäller kortköp och handel på internet så ligger nog de digitala valutorna bra till. Nu har ju polisen också kommit på hur de skall kunna kolla upp människors Bit-coin-innehav när det gäller olaglig verksamhet som penningtvätt och så och då finns det väl inga hinder kvar. Till och med storbankerna har ju börjat köpa på sig digital valuta så då blir det väll legalt att handla med slik valuta? Lyckliga tror jag de blir som köpte Bit-coin när den kostade 0,08 dollar stycket. Idag ligger värdet på 435,85 dollar.
 
                              Bildresultat för kryptovaluta
 
Allt det här är inte så värst långt ifrån min barnsliga vision jag hade som 8-10-åring när jag sade att det gällde att samla på sig snäckor för att de kunde bli värdefulla en dag. Dels kan man ju tänka sig att likställa dessa snäckor med digital valuta eller med tanke på miljöförstöringen så kanske snäckor och dylika djur så småningom dör ut från våra hav men då har nog människan också dött ut eller är i alla fall på god väg att göra det.
 
Pessimist? Nej inte alls, bara realist.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela